Huvudmeny

I Snöröken bakom....

Startat av Jona, 15 mars 2008, 17:48:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Hoppas man får visa lite bilder trotts det inte är söndag..... Ena bilden är lite, eller mycket OT i denna kategori men den liksom tillhör den andra. Funderade först på om jag skulle placera båda bilderna i buss eller lastbils-avdelningen men bestämde mig för det är här den hörde hemma.

Jag och Krille stog i en snödriva och väntade in en buss på dagens ända tur från Jörn till Skellefteå via Kågedalen.
Då dyker denna bil upp med ett rejält snömoln efter sig.

Vad gömmer sig strax bakom timmerbilden men i det enorma snömolnet. Jo bussen vi ville fota självklart. Så resultatet är vad ni ser. Ett snömoln med en buss!

/Jona
MVH Filosofen Jona

bjalle

christianm

Hehe, det är inte alltid det blir som man tänkt sig när man ska fota buss men i det här fallet blev det ju en väldigt speciell bild. Snyggt!

Patrik

Riktigt snyggt!
Enda turen från Jörn? Går det ingen kl 06 från Jörn som jag åkte sist jag var där?

Krille

Citat från: Patrik skrivet 15 mars 2008, 22:05:02 PM
Riktigt snyggt!
Enda turen från Jörn? Går det ingen kl 06 från Jörn som jag åkte sist jag var där?

Nopes! Enda turen på 204:an lördagar går kl 16.10.

/K

Patrik

Citat från: Krille skrivet 15 mars 2008, 22:07:44 PM

/K

Hur gör man nu för dom som ska in till "stan" då och dom som vill ha sin tidning som föraren på Norsjöbuss kastade ut då?

Krille

Citat från: Patrik skrivet 15 mars 2008, 22:11:17 PM
Hur gör man nu för dom som ska in till "stan" då och dom som vill ha sin tidning som föraren på Norsjöbuss kastade ut då?

Jörn har ju även 26:an lördagar, hela 2 turer (09.05 och 16.30)
Vem som sköter tidningsutdelningen är för mig okänt.
Sandfors-Skellefteå körs av 202 (1 tur).

/K

Jona

Citat från: Krille skrivet 15 mars 2008, 22:16:45 PM
Jörn har ju även 26:an lördagar, hela 2 turer (09.05 och 16.30)
Vem som sköter tidningsutdelningen är för mig okänt.
Sandfors-Skellefteå körs av 202 (1 tur).

/K

Min fader är tidningsbud och han säger att dom får sin lördagtidning på måndagen.

/J
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Men då är den ju inaktuell och fullständigt ointressant
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Mäktig bil, och trevlig bild. :)

Citat från: Bussmicke skrivet 15 mars 2008, 23:46:10 PM

Man tycker ju det. Men det är väl så det är att bo i norrland kanske...  ::)

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 15 mars 2008, 23:46:10 PM

Norrlänningar är ett inbiten och sekt släkte. Om valet är dubbel så dyr prenumeration (Norran är redan dyrare en många andra tidningar) eller att inte få tidningen alls så tror jag nog valet är lätt. Många av inlandsbyarna får ju bara tidningen var annan dag. Tex Måndag Onsdag fredag. Dom klagar inte häller. Inte så mycket i alla fall. Det är ju ett val man får göra om man vill bo i glesbygd.

/J
MVH Filosofen Jona

Jona

Citat från: Krille skrivet 15 mars 2008, 22:07:44 PM

/K

Observera att den turen går från Jörn mot Skellefte 16:10. Lördagar går det ingen buss motsvarande sträcka från Skellefte till Jörn. Så hur bussen tar sig till Jörn för att köra turen mot Skellefte är ett mysterium. Förutsatt att man inte tomkör från Skellefteå, men det kan väl ända inte vara vare sig sant eller ekonimiskt. Eller kan det? (58 kilometer)

Jörn-stationerade bussar vilar över helgen och står uppställda i sitt garage så ingen av dessa 2 bussar används alltså för att köra turen.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Jacob med C

Trevligt med snöstorms bilder. Synd att det inte var en Maxci med skyltningen ej i trafik  :P :P :P
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.