Två generationers ULTRA 43 (Umeå)

Startat av Mikael T Nilsson, 15 mars 2008, 11:43:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

HÄr kommer bilder på två generationers ULTRA inv.nr. 43. Först en 20 år gammal bild på en Volvo B58/Säffle i den orangea färgsättningen.

Sedan en Scania CN113 elva år senare i en annan färgsättning. Enligt Svensk Busshistoria blev denna vagn Veolia Transport 1043.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bussgrabben

Bussmicke

Råder ingen tvekam om vilken jag föredrar...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christianm

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Den grå är förvisso Polarbuss 43, men fina bilder ändå!  :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 16 mars 2008, 11:26:42 AM
Den grå är förvisso Polarbuss 43, men fina bilder ändå!  :)

Tack för korrigeringen. Nu är bildtexten ändrad  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Norrortsmicke skrivet 15 mars 2008, 11:43:01 AM
Sedan en Scania CN113 elva år senare i en annan färgsättning. Enligt Svensk Busshistoria blev denna vagn Veolia Transport 1043.

1043 blev f.ö. undanställd så sent som förra veckan:

bussgrabben

Jag körde förbi där i fredags och såg att den stog på "avyttringsparkeringen". Snart står de väl där allihop.

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 16 mars 2008, 14:29:52 PM
Jag körde förbi där i fredags och såg att den stog på "avyttringsparkeringen". Snart står de väl där allihop.

Igår var bara en enda grå ute, nämligen 1053 som jag tog ut vid fototillfället. Kanske klarar man av att bedriva trafiken helt utan de grå nu till veckan. När allt silvergrått är borta är "Polarbussepoken" verkligen över.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 16 mars 2008, 14:36:31 PM
Igår var bara en enda grå ute, nämligen 1053 som jag tog ut vid fototillfället. Kanske klarar man av att bedriva trafiken helt utan de grå nu till veckan. När allt silvergrått är borta är "Polarbussepoken" verkligen över.

Ja utvecklingen går verkligen framåt nu när ni Äntligen fått riktiga bussar till linje 1...
//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 17 mars 2008, 00:58:48 AM
Ja utvecklingen går verkligen framåt nu när ni Äntligen fått riktiga bussar till linje 1...

Som vissa individer har tjatat efter lågentré. Nåja, vi får väl se vad de säger när de flesta inte får sittplatser mera, pga för litet antal stolar i Volvolederna, samt upptäcker hur stötiga lågentrébussar egentligen är. Det kanske bara är ett tillfälligt inkörningsproblem, men Volvobussarna har redan börjat krångla på olika sätt, "tack vare" all teknik. Dörrbromsar som vägrar släppa om man blinkar vänster för tidigt, bakdörrar som inte vill öppna, summrar som tjuter då man lägger i växeln innan man släppt upp handbromsen helt, osv... :-\