Huvudmeny

Jet Set (Bild)

Startat av Henrik Palmqvist, 15 mars 2008, 11:01:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Palmqvist

Nupski

Tycker det var snyggare med amerikafront på en Setra än den vi har här i Europa.... är svag för delade vindrutor....

Niklas Bygdestam

Citat från: Tomas skrivet 15 mars 2008, 11:18:09 AM
Tycker det var snyggare med amerikafront på en Setra än den vi har här i Europa.... är svag för delade vindrutor....

Det kanske är en vanesak. Själv tycker jag att USA-front ser ovana och konstiga ut. Men jag är faktiskt förtjust i hela frontrutor på modernare busstyper. Men det är säkert en "kulturfråga" vad man vant sig vid. Tydligen verkar det i alla fall som om de hela frontrutor som vi är vana vid här hemma är förbjudna i USA
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nupski

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 mars 2008, 21:51:21 PM
Är det Mercasnurror i dessa fordon bortom Atlanten?

Nope Detroit dieslar...

Martin Maltkvist

Citat från: Tomas skrivet 15 mars 2008, 22:41:20 PM
Nope Detroit dieslar...
Och knapp eller spak som växelväljare?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

aero01

Hade med oss 4 st s417 till Canada nu o 2 st med knapp automat o 2 med spak automaten. bara en dörr o toa längst bak på högersida.

MVH
Aero01

Blue

Fint med extra klima på sidan, kan man kanske köra frusen fisk i om man har tomkörning.  ;)
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)