New Volvo 9700 in Holland

Startat av Marcel van der Geugten, 14 mars 2008, 19:41:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Palmqvist

Snygga bilder, roligt att det börjar komma ut allt fler 9700. Om man jämför försäljningssiffrorna mellan Carrus Star 602 och Volvo 9700HD borde det vara en stor ökning. Är bussarna på bilderna tillverkade i Leito?. / Henrik

vesslan30

Äntligen en riktig buss.. ;)   

Niclas Rosenius

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 14 mars 2008, 19:46:05 PM
Snygga bilder, roligt att det börjar komma ut allt fler 9700. Om man jämför försäljningssiffrorna mellan Carrus Star 602 och Volvo 9700HD borde det vara en stor ökning. Är bussarna på bilderna tillverkade i Leito?. / Henrik

Oftas byggs dom bussar som går ut i Europa byggas i Polen.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 14 mars 2008, 22:49:53 PM
   Oftas byggs dom bussar som går ut i Europa byggas i Polen.

//Niclas

Är alltså bussar av denna typ i Sverige tillverkade i Polen? Eller finns det både finsk och polsktillverkade av denna modell i Sverige?

För Sverige ligger helt klart i Europa och inget annat... ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Henrik Palmqvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 14 mars 2008, 23:15:42 PM
Är alltså bussar av denna typ i Sverige tillverkade i Polen? Eller finns det både finsk och polsktillverkade av denna modell i Sverige?

För Sverige ligger helt klart i Europa och inget annat... ;)
Kan ju tycke att det är så enkelt, samma  elände när jag vid något tillfälle påstått att jag kör på utlandet, genast får man mothugg, "du kör väl inte på utlandet, du kör ju på Finland". / Henrik

Niclas Rosenius

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 14 mars 2008, 23:26:31 PM
Kan ju tycke att det är så enkelt, samma  elände när jag vid något tillfälle påstått att jag kör på utlandet, genast får man mothugg, "du kör väl inte på utlandet, du kör ju på Finland". / Henrik

Suck!

Japp, håller med dig om det.

Jag får väl förtydliga det jag menar så alla fattar, oftas brukar dom 9700 som byggs till kund utanför Norden byggas i Polen. 9900 byggs endas i Polen.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 14 mars 2008, 23:33:17 PM
   Suck!

Japp, håller med dig om det.

Jag får väl förtydliga det jag menar så alla fattar, oftas brukar dom 9700 som byggs till kund utanför Norden byggas i Polen. 9900 byggs endas i Polen.

//Niclas

Köps det även polskbyggda 9700 i Sverige? Eller är samtliga byggda i Finland?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 14 mars 2008, 23:37:17 PM
Köps det även polskbyggda 9700 i Sverige? Eller är samtliga byggda i Finland?

Det kan troligtvis hända om dom inte hinner med i Finland.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 14 mars 2008, 23:26:31 PM

Finland är självklart lika mycket utland som t ex Tyskland. Båda är EU-länder. Norge kan på sitt sätt nästan ses som mer utland än Tyskland eftersom de inte är med i EU

Europa tillhör vi allihopa, oavsett om vi är med i EU eller inte