Norska bussar i Stockholm

Startat av David S, 14 mars 2008, 14:21:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David S

Jag undrar om det är någon som vet hur många bussar det är som Busslink har lånat in för ersättningen på Gröna Linjen nu i vår/sommar.

Cero

Siffran 45 snurrade här tidigare. Kvarne vet nog exakt.

Ted Selander

Citat från: David S skrivet 14 mars 2008, 14:21:39 PM
Jag undrar om det är någon som vet hur många bussar det är som Busslink har lånat in för ersättningen på Gröna Linjen nu i vår/sommar.

41

/Ted

Kvarne

Citat från: Ted S skrivet 14 mars 2008, 16:02:07 PM
41

/Ted

Men hallå....Heter du Kvarne eller...?!  ;D :D ;) :P

Snart drar det igång...ska bli riktigt roligt!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ted Selander

Citat från: Kvarne skrivet 14 mars 2008, 16:35:41 PM
Men hallå....Heter du Kvarne eller...?!  ;D :D ;) :P

Notera att jag svarade på det ursprungliga inlägget, inte på Ceros! :-\
Så det så. ;)

/Ted

David S

Jaja hur många det än må vara så ska det bli mycket kul att få se. Är det nå mer bussar än bara dom norska bussarna som kommer att vara extrainsatta?

Karsten

Citat från: Kvarne skrivet 14 mars 2008, 16:35:41 PM

Ja kanske det, dock inte om man bor längs Farstagrenen och tvingas åka buss i ett halvår. Men det är ett nödvändigt ont, så det är bara att stå ut.

Kör inte för mjukt och behagligt Kvarne, norska bussar bör köras på norskt vis! :D

virtual1

Citat från: Karsten skrivet 16 mars 2008, 14:52:09 PM
Ja kanske det, dock inte om man bor längs Farstagrenen och tvingas åka buss i ett halvår. Men det är ett nödvändigt ont, så det är bara att stå ut.

Jag är glad att jag inte bor längst ut på Farstagrenen, tycker det ska bli lagom jobbigt ändå :-P - enda fördelen är jag bara behöver gå utanför porten för att ta bussen (eller plåta den :-))

Bussmicke

Lyckos dig, en annan har en halvtimmes resa för få se dem..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 16 mars 2008, 21:09:48 PM
Lyckos dig, en annan har en halvtimmes resa för få se dem..

Tja, det känns ju som jag har en klar fördel gentemot dig att få en 'komplett samling' snabbast den här gången ;-)

Frippe Fribas

Citat från: virtual1 skrivet 16 mars 2008, 19:25:53 PM
Jag är glad att jag inte bor längst ut på Farstagrenen, tycker det ska bli lagom jobbigt ändå :-P - enda fördelen är jag bara behöver gå utanför porten för att ta bussen (eller plåta den :-))

För de som bor lång ut på linjen blir det förhoppningsvis inte alltför illa eftersom det kommer att gå snabbussar som förstärker den "ordinarie" linjen.
Allt som allt blir det fyra varianter på linjen, varav tre går ända till Farsta och en vänder vid Söndagsvägen/Hökarängen.
//Fredrik