Huvudmeny

En 506:a

Startat av Martin Maltkvist, 13 mars 2008, 21:05:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Magnus

Brukar Interbus köra Silja/Tallink anslutning eller va det bara nåt tillfälligt?

Martin Maltkvist

Citat från: Magnus skrivet 13 mars 2008, 21:28:57 PM
Brukar Interbus köra Silja/Tallink anslutning eller va det bara nåt tillfälligt?
Min gissning är att det snarare rör sig om transfer mellan Cityterminalen och båtarna, körvägen talar emot detta men den kan ju ha haft ett annat uppdrag innan.
Nåväl, här kommer en bild på en annan Interbus men denna gång Siljaloggad.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Patrik

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 13 mars 2008, 21:05:48 PM

Då kommer här en fråga; var föraren "trevlig" eller "otrevlig"?

Martin Maltkvist

Citat från: Patrik skrivet 13 mars 2008, 21:42:48 PM
Då kommer här en fråga; var föraren "trevlig" eller "otrevlig"?
Det lutade mest åt den första då han nästan verkade le, ja hur som helst fick jag varken ett finger eller en sur min utan bara två händer som synes.

Hälsningar
/Martin

Staffan Sävenfjord

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 24 mars 2008, 00:14:43 AM
Det lutade mest åt den första då han nästan verkade le, ja hur som helst fick jag varken ett finger eller en sur min utan bara två händer som synes.

Många av Interbus förare - såväl i Stockholm som Göteborg (Malmö vet jag inte) - har den sympatiska vanan att hälsa på bussfotografer. De har ju också en chef som älskar att se bussbilder. Helst lite äldre men dagens bilder blir ju äldre med tiden också.