En bild från arbetsdagen 6 mars 2008...

Startat av Kvarne, 10 mars 2008, 18:38:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Den 6 mars var det jobb som gällde. Ett hundra tal barn från Balingsnäs-skolan i Huddinge skulle åka skridskor i Visätra Sporthall. För att ta sig dit hade de lejt Gladö Buss. Två ledbussar behövdes. 6068 och 6069. Jag var snabb att be om att få ratta "69:an".

Trots sin ålder, det är en 1987:a, så är den väldigt pigg. Riktigt fin buss och en dröm att ratta. För att inte tala om motorljudet.

Nåväl. Jag hämtade 6069:an på Gladös Uppställning i Länna vid 8-snåret. Därefter körde jag, via Busmarket för att fota de där "låggolvarna" som nyligen skickats dit, bort till Balingsnäs. Väl framme var klockan cirkus halv 9 så det var gott om tid. Gick igenom bussen invändigt, sopade golvet och sådär. Tio minuter i nio var det framkörningstid och strax därefter kom ett lämmeltåg med kidsen. Jag lastade på så många som det gick och därefter begav jag mig iväg mot Visätra Sporthall. Det är inte särskilt långt och jag var framme efter en cirka 15-20 minuter något. Avlastning av kidsen och sedan hade jag fritid fram till kvart i ett då de skulle hämtas upp igen för hemkörning till Balingsnäs.

En mycket trevlig arbetsdag, barnen var snälla(det var lågstadiebarn), och en trevlig buss att ratta. Helt okej Fredag.

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

MGA

Kul att se att du får köra lite.
Och riktiga bussar  ;D
///
MGA