2 bilder från arbetsdagen 1 mars 2008....

Startat av Kvarne, 10 mars 2008, 18:31:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Den första mars var en arbetsdag för mig. Förmiddagen spenderades på ersättningsbussen för Hissbanan som går mellan Liljeholmen och Nybohov.
Bussen var den som brukar gå på den här ersättningslinjen; Gladös Mercedes Cito. Måste säga att den verkligen går bra. Den har max hastighet på 60km/h, men det spelar nada roll på den här linjesträckningen.

På Eftermiddagen fick jag köra en sväng på Gladö:s "Hotel-express". Tom ut till Nacka Strand. Plocka upp folk vid ett hotel där och sedan köra via ett ställe i Sickla där några skulle av för att anlända till sluthållplatsen Globe Quality Hotel vid Globen. Därefter tom tillbaka till Slagsta.
Bussen ifråga som jag rattade var deras 6068. Dvs Fd Swebus 2912. Visst är det en fin buss, men ack så trött i accelerationen. Annars fin.

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Magnus

Kan någon berätta mer om ersättningsbussen för Hissbanan? Jag vet egentligen inte vad Hissbanan är heller. Är det något som är tillfälligt avstängt? Bussen har väl rullat ganska länge som ersättare, eller har jag fel?

Är Gladö:s "Hotell express" något som går ofta, eller va det en beställningstur?

Trier

Citat från: Magnus skrivet 10 mars 2008, 19:13:05 PM

Kan någon berätta mer om ersättningsbussen för Hissbanan? Jag vet egentligen inte vad Hissbanan är heller. Är det något som är tillfälligt avstängt? Bussen har väl rullat ganska länge som ersättare, eller har jag fel?

Det finns lite att läsa på Wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nybohovshissen

//Mr T

Göran Nilsson

Kul att fd Swebus 2912 är med än. Det är ju några år (sisådär 18-19) sedan jag första gången stiftade bekantskap med den på väg till gymnasiet i Malmö.
/ GNl