Linjekarta SL-linje 434 hjälp...

Startat av Patrik, 10 mars 2008, 16:09:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Ni som vet SL-linje 434, kan ni säga om det finns några skumma avvägar eller sträckor som denna linje kör som inte riktigt finns med i linjebeskrivningen?
Berätta gärna i vilken ruta den vägen finns i då.
http://www.phbuss.se/Misc/karta.jpg

Börje

Kul att du valde rätt linje!  ;D

Den enda avvikande sträckning jag kommer på på rak arm är den skoltur som utgår från Gustavsbergs centrum 15:00. Numera finns den med i titabellen till skillnad från för några år sedan. På din karta ligger Gustavsbergs centrum i ruta J7, och skolturen ansluter till ordinarie körväg vid Mölnvik i K8. Första gemensamma hållplats är Älgstigen.

Sen går eftermiddagsturerna norrut in i slingan vid Djurö skola på eftermiddagarna så ungarna ska slippa springa över vägen. Men den lilla avvikelsen blir svår att rita ut på din karta...

Karsten

Tja, är vi inne på små avvikelser kan väl nämnas att de turer där det är avlösning på går in på garageplan i Ramsmora, dock ej om det är avlösning i riktning från Stavsnäs då de stannar på vägen vid gångvägen till garagestugan.

Patrik

Om vi skippar såna här specialsträckor som inte har med linjebeskrivningen eller dom ordinarie hållplatserna att göra och dom små svängarna som inte går att rita ut på kartan; Kommer ni och slår ner mig om jag ritar så att linjen följer det som står i linjebeskrivningen?  :)

PS: Jag tar bort kartan imorgon för att den är väldigt stor i mb.

Karsten

Citat från: Patrik skrivet 10 mars 2008, 18:14:19 PM
Om vi skippar såna här specialsträckor som inte har med linjebeskrivningen eller dom ordinarie hållplatserna att göra och dom små svängarna som inte går att rita ut på kartan; Kommer ni och slår ner mig om jag ritar så att linjen följer det som står i linjebeskrivningen?  :)

PS: Jag tar bort kartan imorgon för att den är väldigt stor i mb.

Gör så, men ta med 15.00-turen från Gustavsberg till "kroka". Vi kommer inte att slå ner dig, möjligtvis rättar vi bryskt de eventuella fel som linjebeskrivningen kan innehålla..

Patrik

Citat från: Karsten skrivet 10 mars 2008, 19:15:10 PM
Gör så, men ta med 15.00-turen från Gustavsberg till "kroka". Vi kommer inte att slå ner dig, möjligtvis rättar vi bryskt de eventuella fel som linjebeskrivningen kan innehålla..

Okej, för att vara säker på att jag gör rätt, vilka hållplatser och vilken tidtabell är det som gäller för denna tur?

Patrik

Skippa den frågan, hittade hållplatserna i reseplaneraren men var hittar man den i tidtabellen? Den avviker ju en del från ordinarie linje och finns det någon hållplats vid Gustavsbergs centrum för 434 som är lätt att se?

Karsten

Citat från: Patrik skrivet 10 mars 2008, 19:41:19 PM
Skippa den frågan, hittade hållplatserna i reseplaneraren men var hittar man den i tidtabellen? Den avviker ju en del från ordinarie linje och finns det någon hållplats vid Gustavsbergs centrum för 434 som är lätt att se?

Den står med i ordinarie tidtabellen. Avgår från utgående 474:as hpl i Gustavsbergs C, därefter samma sträckning och hållplatser som 474 till Älgstigen varefter den går som vanliga 434.

jocke

Tänkte ifa du ville spara bandbredd patrik så la ja upp den på min server.

http://www.ocker.se/karta.jpg
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Patrik

Citat från: Karsten skrivet 10 mars 2008, 20:11:19 PM
Den står med i ordinarie tidtabellen. Avgår från utgående 474:as hpl i Gustavsbergs C, därefter samma sträckning och hållplatser som 474 till Älgstigen varefter den går som vanliga 434.

Okej va bra, då vet jag!

Citat från: jocke skrivet 10 mars 2008, 20:24:49 PM
Tänkte ifa du ville spara bandbredd patrik så la ja upp den på min server.

http://www.ocker.se/karta.jpg

Tack!
När jag väl har fixat till den så att den ser annorlunda ut så gör det inget om du tar bort den  :)

jocke

Citat från: Patrik skrivet 10 mars 2008, 20:27:49 PM
Okej va bra, då vet jag!

Tack!
När jag väl har fixat till den så att den ser annorlunda ut så gör det inget om du tar bort den  :)

Bara att säga till :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Patrik

Nu går det bra att ta bort den  :)

Jag fick inget medgivande från Lantmäteriverket om att använda deras kartor så jag fick göra en egen med deras som mall.
Nu får ni gärna säga till om det är några fel någonstans, den blå linjen är alltså färdvägen för linje 434 och de gula är övriga större vägar.
När ni har godkänt kartan så ska jag börja lägga in hållplatserna.
http://www.phbuss.se/Misc/karta3.gif

Börje

Fredde

Patrik

Va bra, då börjar jag lägga in hållplatserna!