Huvudmeny

Arriva 6106 [1 bild]

Startat av Jeppe Hagelbäck, 10 mars 2008, 01:24:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

Så fick jag den till slut på bild.

I full karriär på väg 110 vid Norra Möinge.

Möllers

snyggt det var på tiden du fick bild på den nu  ;)

Möllers

Sog den nu på linje 240 mot svalöv nu hade den lite gult o stog vikine buss på sidan på den nu  :o
Ska försöka fota den ner den kommer till Lasarettet entre då om 20 minuter typ spännade.

IntresseTrafik

Hej ! Jag har hört att kvaliten på de Volvo 8700 som är tillverkade i Polen ska vara mycket sämre än på de fordon som är tillverkade i Finland. Nu när tillverkningen av 8700 i Finland läggs ner. Tror ni att det kommer att påverka försäljningen av 8700 i Sverige? KR Trafik har sålt ett par 8700 till Wist last & buss. Är bussen på bilden är den tillverkad i Polen? Den har JLT lack sedan såld till Arriva och nu senast såld till Vikine buss. Man blir lite fundersam över hur dålig kvaliteten är när man säljer så här nya bussar? Någon som kan berätta mer?

blubb

Citat från: IntresseTrafik skrivet 10 mars 2008, 16:20:07 PM
Hej ! Jag har hört att kvaliten på de Volvo 8700 som är tillverkade i Polen ska vara mycket sämre än på de fordon som är tillverkade i Finland. Nu när tillverkningen av 8700 i Finland läggs ner. Tror ni att det kommer att påverka försäljningen av 8700 i Sverige? KR Trafik har sålt ett par 8700 till Wist last & buss. Är bussen på bilden är den tillverkad i Polen? Den har JLT lack sedan såld till Arriva och nu senast såld till Vikine buss. Man blir lite fundersam över hur dålig kvaliteten är när man säljer så här nya bussar? Någon som kan berätta mer?

Mattias menar nog att bussen har fått Vikariebuss dekaler än att den har sålts.

IntresseTrafik

Jo när du säger så är det nog ett litet stavfel som smygit sig in. Hoppas att någon i alla fall kan svara om kvaliten på Polen 8700:orna. Jag har bara kört Polen tillverkade Vegor och där märkte man inte någon större skillnad. I kvalitet.

Andreas Ljungqvist

Trevligt Jeppe, hög kvalitet som vanligt..