Scania OmniExpress EBX 404 (ingen bild)

Startat av Brollan, 07 mars 2008, 22:51:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

Såg denna buss i dag på E6:an mellan Kållered och Göteborg.
EBX 404 Scania OmniExpress ljusblå.
Bussen tillhör Scania Sverige AB,Hyrbilar.
I destinationsskylten stod det "VL-buss".

Hann tyvärr inte slita upp mobilen och plåta den.

Ulf Rådeström

Den är hos VL-Buss i Skene medan deras ordinare är på uppgraderingsarbeten i Finland.

Peter Öden

Hej !

EBX 404 står regad på Scania Sverige AB Hyrbilar KK/Stockholm sedan 08-01-29 !

Mvh Peter Ö

Ulf Rådeström

Citat från: Peter Öden skrivet 08 mars 2008, 09:26:55 AM
Hej !

EBX 404 står regad på Scania Sverige AB Hyrbilar KK/Stockholm sedan 08-01-29 !

Mvh Peter Ö

Jajjemen...precis som vi konstaterat i två inlägg ovan i tråden :-)
Bussen är hos VL-buss under en övergångsperiod.

Johan B

Rullar mao på linje 300 (och alla avarter på den, 330 och allt vad de heter). Såg den häromdagen, ganska snygg faktiskt (börjar tydligen vänja mig).

Ulf Rådeström

Citat från: Johan B skrivet 08 mars 2008, 18:36:05 PM
Rullar mao på linje 300 (och alla avarter på den, 330 och allt vad de heter). Såg den häromdagen, ganska snygg faktiskt (börjar tydligen vänja mig).

Va?
Nej nej...det är inte den...den du såg är den som tillhör Sandhems Busstrafik.
Den vi pratar om här är den som är placerad hos VL-Buss i Skene och går i trafik på linjerna därifrån till Göteborg bland annat.

Johan B

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 mars 2008, 10:33:34 AM
Va?
Nej nej...det är inte den...den du såg är den som tillhör Sandhems Busstrafik.
Den vi pratar om här är den som är placerad hos VL-Buss i Skene och går i trafik på linjerna därifrån till Göteborg bland annat.

?
300 m fl går Göteborg-Skene. Bussen jag pratar om är en 15m OmniExpress av den lägre varianten i Scanias turkosmetalic demofärg. Har Sandhems en likadan ???

Ulf Rådeström

Citat från: Johan B skrivet 09 mars 2008, 11:46:49 AM
?
300 m fl går Göteborg-Skene. Bussen jag pratar om är en 15m OmniExpress av den lägre varianten i Scanias turkosmetalic demofärg. Har Sandhems en likadan ???

Ojsan...fel av mig...jag såg Tranemo, och då blev det i farten automatiskt linjen till Falköping jag tänkte på.
Jo, Sandhem har en likadan..men i Västtrafik-lack...som även den går till Tranemo.

U.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 mars 2008, 12:11:37 PM
Ojsan...fel av mig...jag såg Tranemo, och då blev det i farten automatiskt linjen till Falköping jag tänkte på.
Jo, Sandhem har en likadan..men i Västtrafik-lack...som även den går till Tranemo.

U.

Fast på linje 901 och/eller 902 Ulricehamn-Tranemo. Samt på linje 900, men den går numera bara Falköping-Ulricehamn.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina