B9S i Umeå: Veolia 3878

Startat av Ersa, 07 mars 2008, 16:21:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Nu börjar vikarierna rulla in. Här är nummer ett av okänt antal.
Noterbart är att dessa Volvovagnar har "stel bakaxel" utan medstyrning, samt dubbla hjul/sida på släpet.

Johan B

Trevligt, men är bussen Västtrafikblå? Styrande bakaxel finns inte till 7500 om jag inte missminner mig, låggolvslösningen stjäl för mycket plats.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Snyggt! Är det alltså meningen att ni ska ha B9S i Umeå permanent?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Tjaa, det beror på vad man menar med permanent...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Hur länge finns denna kvar i ume? Fram till sommaren då swebus tar över får man väl hoppas. När sätts den i trafik. Undrar Jona som ska till Ume 20 mars.

/J
MVH Filosofen Jona

virtual1

Naaaajs!!!!!! - hoppas de kommer ut i trafik snart!!!! - 3873-3877 kan man ju ana då dyker upp senare...? - ska dessa f.ö. komma till Götet/Partille sen o rulla där med tanke på färgen???

/Mats, ett år äldre o visare? - samt umeåbesökare den 1:a april! - Verspieder, har du tid? =)

Hagri

Så här säger bilregistret. Tydligen inte ens registrerad på Swebus ännu

Regnr: BAH852 Färg: BLÅ
Fabrikat: VOLVO B9S
Årsmodell: 2008 Fordonsslag: BUSS
Fordonsår: 
Chassinummer: YV3S6K1238A126654
Senaste EU-regbevis del 2: 2008-02-07
Upplysningar: 

Ägare/Brukare
Namn: VOLVO BUSSAR SÄFFLE AB 
Adress: BOX 59
Postnr: 661 22 Förvärvsdatum: 2008-02-07

Hagri

Citat från: Verspieder skrivet 07 mars 2008, 16:21:49 PM
Noterbart är att dessa Volvovagnar har "stel bakaxel" utan medstyrning, samt dubbla hjul/sida på släpet.
Hur beter den sig vid kurvtagning?

Kent Skoog

Citat från: virtual1 skrivet 07 mars 2008, 21:19:44 PM
Naaaajs!!!!!! - hoppas de kommer ut i trafik snart!!!! - 3873-3877 kan man ju ana då dyker upp senare...? - ska dessa f.ö. komma till Götet/Partille sen o rulla där med tanke på färgen???

/Mats, ett år äldre o visare? - samt umeåbesökare den 1:a april! - Verspieder, har du tid? =)

9 st. B9SLA till Veolia Partille, ja.

bussgrabben

Ersa

De är Västtrafikblå och ska mycket riktigt vidare till Partille efter avslutat uppdrag i Umeå. De är inlånande vikarier och hade bara varit på tillfälligt besök även om Veolia vunnit Umeå.

Om även Swebus väljer B9S till Umeå återstår att se.

Fredde

Har det blivit en provtur under dagen? ;)

Zella

Enda dumma med dessa bussar är att det är fördröjning på tutan, trångt mellan ratt och manöverborden som finns på bägge sidor om ratten... annas så funkar dom  :)

Brollan

Citat från: Kent Skoog skrivet 07 mars 2008, 21:41:17 PM
9 st. B9SLA till Veolia Partille, ja.

Är det 08xx som ska bytas ut??

Citat från: Verspieder skrivet 07 mars 2008, 16:21:49 PM

Likadana som GS 952-970.