En Neoplan utanför Dårhuset..

Startat av Mattias, 07 mars 2008, 01:19:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: Bussmicke skrivet 09 mars 2008, 00:06:16 AM
När lyfter ms Enterprice mot nästa galax?

Ja det är verkligen en känsla av rymdskepp invändigt i en Starliner II :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ulf Rådeström

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 09 mars 2008, 00:09:11 AM

Ja det är verkligen en känsla av rymdskepp invändigt i en Starliner II :D

Absolut! Och ett väldigt trevligt sådant designmässigt inuti.
Vilken känsla av rymd och plats man får på bilden...helt underbart!

Men förståss...gäller ju att man är lite flexibel i tänkandet..för egentligen är det ju inte mer plats än i nån annan turistbuss.

Simon A

Citat från: robbes skrivet 08 mars 2008, 23:59:16 PM
enda incidenten jag råkat ut för var att väja för en mörklad person bil i västerås och därigenom med bakre boggien på släpet ta ner en skylt och detta sedan 1999

och jag vågar faktiskt fråga föraren öga mot öga mina åskiter jag gömmer mig inte bakom tangentbord men så är det och en sak till perosnliga saker skall man ta i pm
Det är kanske den enda incidenten du varit med om men alla förare kan ju göra mindre misstag. Det är mänskligt. För att inte ha gjort ett misstag på 9 år är omöjligt även för den mest erfarne förare. Precis som Niclas sa så händer det ju även att han gör misstag trots sina 22 år i branschen. Min pappa har kört buss i Uppsala i 19 år och han kan också göra små misstag som att välta en kon vid ett vägbygge, köra över ett par trottoarkanter om han byter från en Neoplan till Volvo(annorlunda placering och höjd av förarbåset)innan man hittar rätt igen. Och vilken förare har inte missat att någon plingat och kört förbi hållplatsen? Det är inget man kommer ifrån även om misstagen reduceras betydligt efter flera år branschen. Man är medveten om sina misstag och det är inget man behöver ta upp. Det gör inte att den berörde mår bättre.

//Simon

bjalle

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 mars 2008, 20:35:29 PM
Nä nu får det väl vara nog någon gång!
Du kommer här och beter dig som en översittare när du klagar på var och varannan förare men jag kan inte minnas att du en endaste gång berättat om dina egna misstag. Människan är faktiskt inte helt perfekt och visst utrymme måste lämas för misstag eller liknande, du har förresten en förmåga att gå lös på folk innan alla kort lagts på bordet. Skriv inget här som du inte skulle vilja/våga säga öga mot öga. >:(
Till Mattias:
Den 26/9 förra året fick jag samma individ på bild när denne gästade Eskilstuna.

Tycker jag känner igen tillfället