Det blir som det blir när det inte blev som det skulle...

Startat av Fredde, 05 mars 2008, 02:40:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Mitt i eftermiddagsrusningen fick jag haveri på min tilldelade vagn i Slussen, sådär lagom kul :-\ En av de första som kom och frågade vad som hade hänt var en trevlig herre, som visade sig vara en av reserverna från Botkyrka.

Han åtog sig att ta min avgång. Visst tänkte jag, frågade ju inte vad han hade för vagn. TL var också de glada för att avgången rullade som vanligt. Så han löste den och jag pyste vidare för att fixa en ny buss.

Tommade från Björknäs till Hemmesta med en ny blåvagn, där en annan snackare stod. (du såg vad jag hade för vagn!) Efter nån minut ropas det på radion. "Va beredd med kameran" löd uppmaningen, som jag fokuserade på... Okej tänkte jag, han knappt få fram kameran.

Då kommer den rullande...

Många kollegor la märke till denna ovanliga kombination, så det var lite snack sen på Slussen och garaget ;)

Så ja, det kan bli lite som det vill med vagnar och linjer ibland ;D

/Fredde

Peter Erret

Kunde inte låta bli radion när jag visste att en kamera fanns vid Hemmesta vägskäl :D och då visste jag inte att ägaren av denna var inblandad i trevligheten ;D utan fick info när jag "rondelldansat" färdigt men min 474.

Walter

Kul att det funkar med ersättningsvagnarna. Vad hände din vagn i Slussen?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

homer

det som är konstigt är att Björknäs skickar iväg samtliga 55-vagnar för att sedan låna in dem från Botkyrka med Botkyrka förare, hade väl varit bättre att behålla några kan man tycka...

Fredde

Citat"rondelldansat" färdigt men min 474.

Undertecknad passerade genom 232 rondeller under Måndagen och Tisdagen :-\

CitatVad hände din vagn i Slussen?

Vid avsläppet börjar den varna för brist på kylarvatten. Slänger ett öga i vänster spegel, där jag ser att det börjat rinna från bussen. I samma stund kommer flera passagerare fram och säger att det rinner vatten inne i bussen.
Slår av motorn och går bak. Jo, mycket riktigt!
Det sitter en lucka innanför mittendörren, under skräpkorgen. Den hade tryckts ut av kraften, sitter väl annars fastskruvad..

Så det var en mindre översvämning, både inne i, och utanför bussen ::)

yngrot

Vad månde det bliva av en sån födelse?? en liten B9-M tro ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: homer skrivet 05 mars 2008, 10:44:13 AM
det som är konstigt är att Björknäs skickar iväg samtliga 55-vagnar för att sedan låna in dem från Botkyrka med Botkyrka förare, hade väl varit bättre att behålla några kan man tycka...

Låna in? Det är en av förfogandevagnarna om jag minns rätt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 05 mars 2008, 18:37:54 PM
Låna in? Det är en av förfogandevagnarna om jag minns rätt.

Citat från: homer skrivet 05 mars 2008, 10:44:13 AM

Visst är det så och det hade väl lika bra kunnat vara en annan bustyp som var förfogandevagn. 6463 (B9S) var det innan till åkte Gävle. Sedan är det bestämt att det just är ett par garage bl.a Botkyrka sohandhar förfogandevagnarna.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!