Huvudmeny

Senaste inlägg

#31
Håller med Virtual1 helt. Det finns mängder av bussar på Sweden Transport Map som "verkar" tillhöra Nobina. Exempelvis i Värmland,Sundsvall och Skåne.
Nibina 5000-5011 lär bli de 12 Setror som ska trafikera linjen Boden-Luleå.
#32
Jag är rätt säker på att 5001-5009 inte är Nobina-nummer utan Flexbuss nummer, precis som 1101 och 1102 för Ätrans Buss runt Ullared som garanterat inte är Nobina-nummer heller trots att de är underentreprenörer.
#33
Antar att det är underentreprenören åt Nobina i Halland, Flexbuss/Go-Ahead:s bussar, som avses. Men eftersom Nobina 4120-22 finns i Sjuhärad och Veddige Buss, också underentreprenör åt Nobina i Halland, har bussar med nummer 4120-22 bör det inte vara något problem.
#34
Vad är 5001-5009 för bussar i Halland?
#35
Sen finns också Nobina 5001-5009 i Halland...
#36
I dag fick jag tag i Nobina 5000 (se annan tråd under tavlan Generellt om bussfordon importer till Nobina Sundsvall). Det är en Setra för linjen Boden-Luleå.

Jag antar då att Södertörn "bara" får 41 st MAN 12E eftersom den sista där har nummer 4999.
Men man vet aldrig....
#37
Generellt om bussfordon / SV: Importerade volvoledbussar...
Senaste inlägg av Bese001 - 20 juni 2026, 16:30:58 PM
Tack Lulebussen!

En bra start på svaren på frågorna :)
#38
Busstrafik och bussteknik / SV: Vilka upphandlingar väntar...
Senaste inlägg av Walter - 20 juni 2026, 14:40:18 PM
Av vem och varför?
#39
Generellt om bussfordon / SV: Importerade volvoledbussar...
Senaste inlägg av Lulebussen - 20 juni 2026, 11:08:22 AM
XRB43L heter 5000.
#40
Generellt om bussfordon / SV: Importerade volvoledbussar...
Senaste inlägg av Bese001 - 20 juni 2026, 10:18:45 AM
Jag undrar om Jan eller någon annan kan förse de "nya" bussar som Nobina importerat till Sundsvall med vagnsnummer. Jan har tidigare i tråden angett 6226-6229 och 6233-6239 men vilken är vilken?

Volvo Ledbussar: JRA55M, MHT21H,TOU41S och XSP59J.MHT21H är ännu ej påställd.

Mercedes Citaro LE: JSM15L,WBH18Z. Dessa två är påställda.
MKY11C,RRA91X,LRB55E är förregistrerade. Dessutom ska det vara 2 till.

Sen har vi nya Setror som adm tillhör Sundsvall men som ska gå på linjen Luleå-Boden:

Här har jag hittat 4 av 12 som är påställda och är naturligtvis intresserad av vagnsnr även på dessa:

XRB43L,SUB95F,RCU14C och RZF95G.

Med tack på förhand!