Lite blandat från -90 talet
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/1060.jpg)
Wasatrafik 484>>Swebus 1060 på Konsumentvägen i Älvsjö 1995
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/1287.jpg)
SL 6876>>Swebus 1287 i Rudboda 1996
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/1350.jpg)
SL 6944>>Swebus 1350 i Nynäshamn en natt 1995
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/1485.jpg)
SL 6394>>Swebus 1485 på Estödepån i Nynäshamn 1994, foto Christian Ljunggren
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/1549.jpg)
SL 4199>>Swebus 1549 strax efter operatörsbytet i Tyresö, foto på Gullmarsplan hösten 1995 Christian Ljunggren
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/3416.jpg)
Swebus 3416 i Sandviken 1994
Därmed var det slut på bilder för iår (om inte något speciellt skulle behöva illustreras)
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 12:36:10 PM
Lite blandat från -90 talet
/(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/3416.jpg)
Swebus 3416 i Sandviken 1994
Därmed var det slut på bilder för iår (om inte något speciellt skulle behöva illustreras)
Swebus köpte många Buster men var tog de vägen? De blev inte långlivade.
Mycket trevligt Lars!
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 12:36:10 PM
Lite blandat från -90 talet
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/1549.jpg)
SL 4199>>Swebus 1549 strax efter operatörsbytet i Tyresö, foto på Gullmarsplan hösten 1995 Christian Ljunggren
En gammal bekanting :(
var styrningen lika hemsk när bussen var ny?
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 12:36:10 PM
Därmed var det slut på bilder för iår (om inte något speciellt skulle behöva illustreras)
Hoppas på fortsättning 2008!
Trevligt värre.
Swebustiden i Ösmo saknar jag av någon anledning.
Citat från: Bussmicke skrivet 30 december 2007, 17:52:44 PM
Trevligt värre.
Swebustiden i Ösmo saknar jag av någon anledning.
Kanske för att det rullade så mycket allehanda diggabelt skrot från alla möjliga delar av landet? :P
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 20:04:03 PM
Mja, "skrotet" övertog man från SL Buss, de inflyttade bussarna var i avsevärt bättre skick, minns en av de fd H1:orna som man med handkraft kunde hålla fast vid start och en annan som var så glapp i kraftöverföringen att det var ett under att den gick.
En stor del av vagnparken var ju Vo B58.
//Lars
Hehe, tänk någon som äntligen förstått att bussimporten till Storstockholm, beror på att det utkänta vagnar man importerar är i bättre skick än de "egna".
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 20:28:32 PM
I många fall ja, i fallet Göteborg NEJ
Mmmm... ingen regel utan undantag
Citat från: Leif D skrivet 30 december 2007, 20:27:53 PM
Hehe, tänk någon som äntligen förstått att bussimporten till Storstockholm, beror på att det utkänta vagnar man importerar är i bättre skick än de "egna".
Håller inte alls med. I vissa fall stämmer det men långt ifrån alla som Busslink hämtat till Stockholm har varit i bra skick.
I en hel del fall jag själv varit med om har bussarna kanske varit i bättre skick plåtmässigt och i interiören men maskinellt sett tycker jag att de här lämnat en hel del att önska.
//Niclas
Citat från: Niclas Andersson skrivet 30 december 2007, 21:34:58 PM
Håller inte alls med. I vissa fall stämmer det men långt ifrån alla som Busslink hämtat till Stockholm har varit i bra skick.
I en hel del fall jag själv varit med om har bussarna kanske varit i bättre skick plåtmässigt och i interiören men maskinellt sett tycker jag att de här lämnat en hel del att önska.
//Niclas
Men det beror ju främst på att Busslinks Stockholmsvagnar är i för bra skick! ;)
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 23:25:39 PM
väl i klass med Swebus Halmstadbussar.
//Lars
? vilka vagnar pratar vi om här?
Jag är kanske för trött eller så.
Neoplanerna i 1250-serien borde det röra sig om.
Visst fasen, dem tänkte jag inte på- Illa.
Citat från: Niclas Andersson skrivet 30 december 2007, 21:34:58 PM
Håller inte alls med. I vissa fall stämmer det men långt ifrån alla som Busslink hämtat till Stockholm har varit i bra skick.
I en hel del fall jag själv varit med om har bussarna kanske varit i bättre skick plåtmässigt och i interiören men maskinellt sett tycker jag att de här lämnat en hel del att önska.
//Niclas
Jodå, så kan det säkert vara, men de beror säkert lite på varför bussarna importeras också.
Är det för att de är övertaliga på annan plats, kan man ju kanske välja lite.
Är det så att man själv har stort behov, får man säkert ta vad som står till buds.