Vanadisplan februari 1980:
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/SL_4441_Vanadisplan_8002_MV_zps1tbcalgm.jpg~original)
Jag dristar mig till att avge ett sammanfattande omdöme:
En ruggigt bra bild...
Panther med fully closed front i morgonkylan och begynnande vintrigt solljus i bakgrunden...
/ M v h Walle
Instämmer med Walle! :)
En av få "gråryggar" som fanns kvar i trafik i början av åttiotalet.
//Peter
Fin bild!
Vid fototilfället fanns det åtta Leyland med grått tak i trafik. Förutom 4441, var det 4443 (nu på Spårvägsmuséet), 4452, 4454, 4456, 4465, 4469 och 4470. Alla ställdes av i slutet av maj 1980, men just 4441 samt 4469 och 4470 kom ut i trafik igen efter sommaren. 4441 och 4470 försvann till nästa sommartidtabell, men 4469 gick kvar ända till maj 1982, bara några veckor innan de allra sista Leyland ställdes av.
Hälsningar
Christian B
Ställdes samtliga av Söderhallens H34:or av sommaren 1980?
Nej, det var bara några få rödtakare som ställdes av, bl.a. 4436, 4459 och 4461. Den sistnämnda kom ut i trafik igen, men krockade med en lastbil på linje 144 i november 1980.
Hälsningar
Christian B
Och Söderhallen hade H34 till sommaren 1982.
Citat från: christian berg skrivet 13 mars 2017, 19:52:59 PM
Fin bild!
Vid fototilfället fanns det åtta Leyland med grått tak i trafik. Förutom 4441, var det 4443 (nu på Spårvägsmuséet), 4452, 4454, 4456, 4465, 4469 och 4470. Alla ställdes av i slutet av maj 1980, men just 4441 samt 4469 och 4470 kom ut i trafik igen efter sommaren. 4441 och 4470 försvann till nästa sommartidtabell, men 4469 gick kvar ända till maj 1982, bara några veckor innan de allra sista Leyland ställdes av.
Hälsningar
Christian B
Någon/några av Hammarbys H34 gick i trafik sommaren 1980. Noterade en Leyland på linje 181 i juli - 80. Men majoriteten stod sommaravställda i HY.