(http://i7.photobucket.com/albums/y286/Swesim/Buses/20160729_190517_zpsm8p6sz2e.jpg)
Nobina 4881 stod utan regskyltar i Kappellskär och väntade på vidare öden i fredags.
Enligt Svensk Busshistoria (http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=27254) såldes bussen till Busmarket i julas, så en gissning är väl att skrotdöden väntar på andra sidan färjan...
//Fredrik
Hej
Tack för en bild. Finns det någon buss i trafik i Sverige? Annars en trevlig buss att köra.
mvh Stefan P
Vegornas saga är nog all i Sverige med tanke på åldern, men efterträdaren Volvo 8700 används fortfarande sporadiskt på olika håll i landet.
Jag kan hålla med om att det var en trevlig buss att köra när man väl begripit hur allt fungerade på förarplatsen, den var inte så lik Säfflekollegorna som man skulle kunnat önska.
//Fredrik
Har inte Skelleftebuss kvar i trafik? Eller är alla avställa och sålda?
Citat från: Jacob med C skrivet 03 augusti 2016, 22:42:27 PM
Har inte Skelleftebuss kvar i trafik? Eller är alla avställa och sålda?
Och hur är det med dom etanoldrivna Scania-Vegorna i Luleå?
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 augusti 2016, 22:33:36 PM
Vegornas saga är nog all i Sverige med tanke på åldern, men efterträdaren Volvo 8700 används fortfarande sporadiskt på olika håll i landet.
Jag kan hålla med om att det var en trevlig buss att köra när man väl begripit hur allt fungerade på förarplatsen, den var inte så lik Säfflekollegorna som man skulle kunnat önska.
//Fredrik
För min del minns jag Vegan som den allra första bussmodell jag hoppade in i direkt efter att att ha tagit D-kortet, och efter en snabb visuell överblick förstod exakt vad varenda strömbrytare och reglage gick till. Om jag i nutid skulle kunna få välja en nybyggd lågentrévagn med Vegans stabilitet, viktfördelning och förarplatsutformning i nutid, så skulle jag utan tvekan ta den direkt, framför dagens Volvo 8900.