Under nästa år är det ju lite bussersättningar för tåg i Stockholms Län
Tunnelbana : Farstagrenen 25/3 - 14/8 Entreprenör: Busslink AB Pendeltåg: Nynäsbanan: 3/5 - 14/6 Entreprenör: Tveksamt men möjligen Swebus AB Roslagsbanan: Galoppen - Österskär |
Då är min fråga vad för datum gäller på Nynäsbanan samt Roslagsbanan?
Samt entreprenör för bussersättningen på samma banor.
Är det upphandling eller nån operatör som har gällande avtal även för såna här stora insatser?
Nynäsbanan stängs från 23/5 har jag för mig, till och med augusti.
/Peter
Citat från: Peter Rost skrivet 20 november 2007, 22:51:37 PM
Nynäsbanan stängs från 23/5 har jag för mig, till och med augusti.
/Peter
Nynäsbanan stängs från 3/5 2008.
http://www.resplus.se/fetchpdf.asp?tt_id=907 (http://www.resplus.se/fetchpdf.asp?tt_id=907)
Tackar för den uppgiften
Då är det ersättningsentreprenören på Nynäsbanan kvar samt
ersättningsperioden samt entreprenören på Roslagsbanan
Swebus kör väl all ersättning för pendeln?
/Fredde
Roslagsbanans avstängning är hela sommartidtabellsperioden plus tre veckor in på vintertidtabellen.
Citat från: Karsten skrivet 20 november 2007, 23:56:36 PM
Roslagsbanans avstängning är hela sommartidtabellsperioden plus tre veckor in på vintertidtabellen.
Blir banan äntligen "färdig" till hösten 2008 då?
Jag tycker att det verkar vara ett RB-stopp med renovering av spår varenda sommar.
Citat från: Verspieder skrivet 21 november 2007, 04:48:12 AM
Blir banan äntligen "färdig" till hösten 2008 då?
Jag tycker att det verkar vara ett RB-stopp med renovering av spår varenda sommar.
Lugn! När man nu blivit "klar " med upprustningsarbetena nästa är är det bara att börja planera för utbyggnaden av nya dubbelspårssträckor ;)
/UB
Citat från: Fredde_J skrivet 20 november 2007, 23:14:52 PM
Swebus kör väl all ersättning för pendeln?
/Fredde
Jag är inte helt säker på just det här fallet men sådana här avtal brukar vara så utformade att ett bussbolag har kontrakt på störningar vid "oplanerade trafikstörningar" medan ersättning vid mer planerade avbrott upphandlas särskilt.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 november 2007, 09:23:15 AM
Jag är inte helt säker på just det här fallet men sådana här avtal brukar vara så utformade att ett bussbolag har kontrakt på störningar vid "oplanerade trafikstörningar" medan ersättning vid mer planerade avbrott upphandlas särskilt.
Skulle tippa på att det är så. När en enstaka tågavgång Kårsta-Vallentuna oväntat ställts in rings en förfrågan till Fridströms och/eller Busslink Norrtälje in, medan långa stopp körs enligt upphandling. Senast var det väl Veoliabussar från Råsta man mötte när man kom glidandes genom Kårsta.
Citat från: Ulrik Berggren skrivet 21 november 2007, 09:03:38 AM
Lugn! När man nu blivit "klar " med upprustningsarbetena nästa är är det bara att börja planera för utbyggnaden av nya dubbelspårssträckor ;)
/UB
Och en ny och efterlängtad korsning mellan Bergtorpsleden och järnvägen.
Vägen ska tydligen dras under en kombinerad järnvägs och gångbro enligt de planer man har visat i lokaltidningen.
Detta har väl ältats i åtminstone 15år vid det här laget.
Likaledes har man ju diskuterat en övergångsterminal mellan tåg och buss i Arninge där man skulle bygga järnvägen på en bro som i Kista och sedan bygga en bussterminal under tåget.
Planerna har varierat något i utseende och utförande men varit på tapeten åtminstone de senaste 10 åren utan att det hänt något, så vi får väl fortsätta drömma antar jag...
//Fredrik