https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=35646&epslanguage=SV (https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=35646&epslanguage=SV)
En del förändringar som vanligt. Det jag observerade var att man sätter in fler bussar på L5 i Malmö. Dör skaffade man ju superbussarna just för att man hade för många ledbussar som bildade kolonner.
Max 4 och ESS i Lund får buss var tionde minut redan innan anläggningarna finns på plats.
Och man är tydligare att man vänder sig mot de stora stråken som får mer kapacitet på smålinjernas bekostnad.
Angående Max 4 och ESS så är det en definitionsfråga. Det jobbar flera hundra personer på plats även om inte anläggningarna är klara.
Jag ha fått min lilla nästan personliga förändring när det gäller stadsbussen i Eslöv, där linje 2 ska låta oss som jobbar i Malmö åka från Rönnerberga till stationen för att hinna med tåget. Efter alla år av "viskatittapådetmendetärintesäkertattdetgår".
Citat från: Walter skrivet 17 november 2014, 19:06:41 PM
https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=35646&epslanguage=SV (https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=35646&epslanguage=SV)
Max 4 och ESS i Lund får buss var tionde minut redan innan anläggningarna finns på plats.
Undrar vad spårvägsmotståndarna har för kommentar till det.
Citat från: Cyklisten skrivet 18 november 2014, 23:52:37 PM
Jag ha fått min lilla nästan personliga förändring när det gäller stadsbussen i Eslöv, där linje 2 ska låta oss som jobbar i Malmö åka från Rönnerberga till stationen för att hinna med tåget. Efter alla år av "viskatittapådetmendetärintesäkertattdetgår".
Har man lagt om linjen då eller?
Man har lagt in en tidigare avgång så att man kan byta till tåget mot Malmö, som avgår 5:35. Det var ganska märkligt då de flesta som arbetar i Malmö utanför centrum är tvungna att ta just detta tåg, men hittills var man tvungen att ta sig till stationen på egen hand.