En lyxig extrabuss på linje 100 Göteborg-Borås.
(http://savenfjord.se/resources/images/5.digitala/bussar/B%20%2803362%29.JPG)
Konstigt att den"bara"blev 12 år(1997-2009)här hemma och nu verkar den finnas i Estland./Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 april 2014, 17:31:40 PM
Konstigt att den"bara"blev 12 år(1997-2009)här hemma och nu verkar den finnas i Estland./Ulf
Det fanns väl inga relevanta arbetsuppgifter för den i Sverige. En 12 år gammal turistbuss är inte särskilt användbar. Är den dessutom länsmålad så är det ju ännu svårare. Särskilt lämpad för att gå på linje 100 var ju inte heller denna buss. Men visst var det många som uppskattade dess höga komfort.
Är den bussen lyxig, ni måste skoja. Irizar är mest osköna bussen i Scania karosser
Citat från: mrxgbus skrivet 10 april 2014, 18:15:40 PM
Är den bussen lyxig, ni måste skoja. Irizar är mest osköna bussen i Scania karosser
Jag skrev inte att den var lyxig utan att den hade hög komfort. Som den intelligente läsaren då säkert förstod så jämförde jag med de bussar som normalt gick på linje 100 vid den tiden.
För övrigt tycker jag att Irizar är bra bussar.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 april 2014, 18:41:11 PM
Jag skrev inte att den var lyxig...
Du skrev så i ditt första inlägg... ;)/Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 april 2014, 19:28:29 PM
Du skrev så i ditt första inlägg... ;)/Ulf
Jo, men då var jag ju ironisk. Som det brukar heta i sociala medier när man blir överbevisad om att man har fel. ;D
Bussen ifråga lär har varit ute ör någon olycka innan Staffan fångade den på bild, eftersom den är en -97:a bör den ha haft gamla fronten som ny, sedan bör det nog vara en K113 också.
Nackdelen med dessa i linjetrafik är den extremt höga trappen vid bakdörren som stupar rakt ner, det är många som råkat ut för olyckor där
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 10 april 2014, 19:54:42 PM
Bussen ifråga lär har varit ute ör någon olycka innan Staffan fångade den på bild, eftersom den är en -97:a bör den ha haft gamla fronten som ny, sedan bör det nog vara en K113 också.
Nackdelen med dessa i linjetrafik är den extremt höga trappen vid bakdörren som stupar rakt ner, det är många som råkat ut för olyckor där
Ursäkta. Var det inte så att de högbyggda Irizar hade denna front och den lågbyggda llinjevarianten hade en annan front,som med leverans 2003 fick i stort sett samma front. Vill minnas att BBX514 var ungefär lika Veolia 1400 (Connex).
Är det enbart en synvilla hos mig ?