...som tågersättningsbuss 20 oktober i år:
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/DSCN9487_zps434c59bb.jpg) (http://s224.photobucket.com/user/ulfberlin/media/DSCN9487_zps434c59bb.jpg.html)
Innan insats vid Cityterminalen i Stockholm
("52"var nog SJs interna nummer för denna ersättningslinje?)/Ulf
Ingen lång tåglinje, hoppas jag med tanke på valet av buss? ???
Tabellnummer kanske?
Nr. 52 var bussens individuella nummer i trafikledarnas listor, och det skulle skyltas tydligt för att trafikledarna lätt skulle kunna hålla koll på att alla avgångar var täckta med rätt antal bussar. Så här kunde det också se ut... (fotograferat när det var tågersättning en månad tidigare, den 21 september.)
(https://pbs.twimg.com/media/BUrBgnkCQAAs6Uw.jpg:large)
Citat från: Mikey skrivet 02 november 2013, 21:01:52 PM
Ingen lång tåglinje, hoppas jag med tanke på valet av buss? ???
Dessa bussar användes dels som extra förstärkningsbussar, men deras primära användningsområde var om de skulle komma en resenär i rullstol som inte kunde åka i de turistbussar som användes i övrigt!
Citat från: Carl Eric skrivet 03 november 2013, 11:16:39 AM
Nr. 52 var bussens individuella nummer i trafikledarnas listor, och det skulle skyltas tydligt för att trafikledarna lätt skulle kunna hålla koll på att alla avgångar var täckta med rätt antal bussar...
Dessa bussar användes dels som extra förstärkningsbussar, men deras primära användningsområde var om de skulle komma en resenär i rullstol som inte kunde åka i de turistbussar som användes i övrigt!
Tack för förklaringen./Ulf