(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/IMAG1223_zpse04ecd7f.jpg)
Keolis 7093 [EGX469] på ramp i Björknäsgaraget, Nacka. (mobilbild)
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/IMAG1224_zpsf2a45f89.jpg)
Keolis 7093 [EGX469] på ramp i Björknäsgaraget, Nacka. (mobilbild)
Gissar att det var första dagen i trafik idag den 8 april? Såg den vid Henriksdal på 471.
Hur kan man helt seriöst köra EXAKT likadana bussar (okej, stolarna är lite högre, men inte bekvämare) på linje 471 och innerstadslinjer som t.ex linje 2?
Den ser ut att komma direkt från fabriken.
Citat från: Söderort FTW skrivet 08 april 2013, 13:52:27 PM
Hur kan man helt seriöst köra EXAKT likadana bussar (okej, stolarna är lite högre, men inte bekvämare) på linje 471 och innerstadslinjer som t.ex linje 2?
Tycker att det är en enorm skillnad sittplatsmässigt på dessa bussar och innerstadsstombussarna. Tvärtom tycker jag att det är märkligt att linje 471 har så mycket bättre bussar än linje 2. Båda linjerna har ungefär 40 minuters körtid från ändhållplats till ändhållplats och de allra flesta resenärerna åker max 20 minuter på båda linjerna. Av någon anledning tycks förortsresenärer vara viktigare än innerstadsresenärer.
Citat från: Adrian Langemar skrivet 08 april 2013, 14:30:51 PM
Tycker att det är en enorm skillnad sittplatsmässigt på dessa bussar och innerstadsstombussarna. Tvärtom tycker jag att det är märkligt att linje 471 har så mycket bättre bussar än linje 2. Båda linjerna har ungefär 40 minuters körtid från ändhållplats till ändhållplats och de allra flesta resenärerna åker max 20 minuter på båda linjerna. Av någon anledning tycks förortsresenärer vara viktigare än innerstadsresenärer.
Men hallå, är väl ingen idé att skaffa nytt innan upphandlingen är klar?
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Carl Eric skrivet 08 april 2013, 10:43:17 AM
Gissar att det var första dagen i trafik idag den 8 april? Såg den vid Henriksdal på 471.
Precis, premiär i trafik idag.
Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2013, 16:47:09 PM
Men hallå, är väl ingen idé att skaffa nytt innan upphandlingen är klar?
Det är ju SL som har bestämt att linje 471 har högre krav än linje 2. Det har i detta fall knappast något att göra med att Nacka/Värmdö är ett nyare avtal än innerstan.
Citat från: Adrian Langemar skrivet 08 april 2013, 18:34:45 PM
Det är ju SL som har bestämt att linje 471 har högre krav än linje 2. Det har i detta fall knappast något att göra med att Nacka/Värmdö är ett nyare avtal än innerstan.
Det är du som klagar "...än linje 2". Man kan inte jämföra gamla och nya avtal så där. Som att jämföra äpplen och päron.
Vänta tills nya avtalet innan du klagar.
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2013, 19:10:11 PM
Det är du som klagar "...än linje 2". Man kan inte jämföra gamla och nya avtal så där. Som att jämföra äpplen och päron.
Vänta tills nya avtalet innan du klagar.
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Du menar att det kommer vara regionkrav på stombussarna i innerstaden i och med det nya avtalet? Det tror inte jag.