Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Peter Öden skrivet 29 mars 2013, 10:47:28 AM

Titel: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Peter Öden skrivet 29 mars 2013, 10:47:28 AM
Hej !

Vilka bussar kör bolaget med i sin trafik för UL ?

Mvh Peter Ö
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Ersa skrivet 29 mars 2013, 11:04:24 AM
Egna:
CPB855, Vilma, (7301), Volvo B7R Vidre -11
CPB823, Vera, (7302),  Volvo B7R Vidre -11
DLE417, Ylva, (7303), Scania LK400 Lahti OmniExpress -12
DPX061, Åse, Scania K310UB Vest -07
DPW873, Ärna, Scania K310UB Vest -07
RRR976, Åsali, Scania K310UB, Vest -07

Nobinas:
7577, BOS407, Volvo B9RLE 8900 -12
7578, CLS146, Volvo B9RLE 8900 -12
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Peter Öden skrivet 29 mars 2013, 13:07:48 PM
Hej !

Tack Ersa för uppgifterna !

Mvh Peter Ö
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Marc skrivet 29 mars 2013, 13:08:10 PM
Du glömde Åsali! Tyvärr har jag inte nummer på henne där jag befinner mig!
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Jo skrivet 29 mars 2013, 13:21:08 PM
Citat från: Marc skrivet 29 mars 2013, 13:08:10 PM
Du glömde Åsali! Tyvärr har jag inte nummer på henne där jag befinner mig!

Å andra sida är Denielssons hemsida komplett med information om deras fordon.

http://www.danielssonsbuss.se/asali.html

Åsali

Scania-Vabis  K 310 Ub6x2 Vest
Regnr: RRR 976
Årsmodell: 2007
Mått:  L: 14,75 m, B: 2,55 m H: 3,4
52 st. bältade sittplatser
38 st. Ståplatser
2 blads utgångsdörr bak
Rullstolsramp i bakdörr
Alcolås
Miljöklass: EURO IV
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 29 mars 2013, 13:32:52 PM
Kör man någon egen trafik eller är det enbart på Nobinas avtal?

Och hur länge är -07:or med Euro 4 godkända i Uppland?
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Ersa skrivet 29 mars 2013, 15:43:06 PM
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 29 mars 2013, 13:32:52 PM
Kör man någon egen trafik eller är det enbart på Nobinas avtal?

All UL-trafik som Danielssons, Sködhs och Edlunds kör är under Nobinas avtal.

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 29 mars 2013, 13:32:52 PM
Och hur länge är -07:or med Euro 4 godkända i Uppland?

Jag vet inte hur UL-avtalet ser ut, men hur som helt är det väl slutkört den 31 december 2015 pga miljözonen? Omlackering till rött därefter vore en idé. I Trafikområde Norrtälje skulle de kunna få rulla vidare fram till 31 december 2023 om jag tolkat de två helt olika huvudmännens krav rätt.
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 29 mars 2013, 17:38:17 PM
Det är ju inga problem att konvertera dessa till Euro 5 och tillåtna i miljözonen, annars hade man ju knappast köpt dessa får att köra i drygt 2 år.

Ålderskravet i avtalet gör väl istället att dem inte klarar att gå avtalstiden ut p.ga UL:s krav?
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Ersa skrivet 29 mars 2013, 18:15:09 PM
Jag vet inte vad maxåldern är i UL:s avtal. Flera gånger har frågan ställts i detta forum, men inget svar dyker upp,
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Jacob skrivet 30 mars 2013, 02:41:21 AM
Citat från: Peter Öden skrivet 29 mars 2013, 10:47:28 AM
Hej !

Vilka bussar kör bolaget med i sin trafik för UL ?

Mvh Peter Ö

Jag lade ut bilder på samtliga Danielssons UL-bussar ganska nyligen..

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=57946.0 (http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=57946.0)

//Jacob
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: bisquit skrivet 30 mars 2013, 08:33:15 AM
Nu är det väl så att dessa, Vestar. Har fått en redig renovering av Vidre. Så att dem nästan är i nyskick. Så nog lär dem kunna rulla många år till. Å dem har säkert konverterat motorn också. Finns ju ingen vettig person som inhandlar bussar för en tid på bara ngt år. Som kostar en rejäl hacka.
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: mrshadow skrivet 22 april 2013, 15:43:04 PM
Man kanske "exporterar" bussarna till hemtrakterna och låter dem bli svart/vita med röd fartrand.. Eller kanske helblå  ;D
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Walter skrivet 22 april 2013, 16:44:50 PM
Citat från: bisquit skrivet 30 mars 2013, 08:33:15 AM
Nu är det väl så att dessa, Vestar. Har fått en redig renovering av Vidre. Så att dem nästan är i nyskick. Så nog lär dem kunna rulla många år till. Å dem har säkert konverterat motorn också. Finns ju ingen vettig person som inhandlar bussar för en tid på bara ngt år. Som kostar en rejäl hacka.


Om motorn konverterats innan inregistrering borde de ju framgå av registreringsbeviset som nu enligt ovan anger Euro 4.
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Niclas Rosenius skrivet 23 april 2013, 13:17:09 PM
Citat från: bisquit skrivet 30 mars 2013, 08:33:15 AM
Nu är det väl så att dessa, Vestar. Har fått en redig renovering av Vidre. Så att dem nästan är i nyskick. Så nog lär dem kunna rulla många år till. Å dem har säkert konverterat motorn också. Finns ju ingen vettig person som inhandlar bussar för en tid på bara ngt år. Som kostar en rejäl hacka.

  Det finns konverteringssatser till Euro 4-motorer men inga godkända för att klara så att dom klassas som Euro 5.

  //Niclas
Titel: SV: Danielssons Busstrafik AB, Uppland
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 23 april 2013, 23:03:03 PM
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 april 2013, 13:17:09 PM
  Det finns konverteringssatser till Euro 4-motorer men inga godkända för att klara så att dom klassas som Euro 5.

  //Niclas

Gotlandsbuss åkare har dock ett par gamlingar som är konverterade och idag uppfyller Euro 5 kraven