(http://mrg1.de/images/2805.JPG)
Hittar den här bilden i skräplådan. Alldeles för ljus blev den, så den ratades omgående. För om man kollar i en vanlig diaprjektor syns inte mycket alls. Men med Photoshop kommer detaljerna fram. Tyvärr förstärks också damm och repor, så det får man leva med, annars var snäll och bläddra till nästa bild.
En av CFarna med plattform bak,kommer från Eskilstuna.FD SOAB 12.
Mvh AGR
Trevlig bild ändå Mr G
Linjeskylt på sidan 4/7B gick den på 2 linjer efter varandra eller är dessa linjer hopslagna ??
Damen har iaf kort kjol :) (eller hudfärgade/aprikos byxor :-O)
På ajFån
Citat från: AGR skrivet 21 maj 2012, 07:54:33 AM
En av CFarna med plattform bak,kommer från Eskilstuna.FD SOAB 12.
Mvh AGR
Enligt Forsbergs bok om EOT så skall D209 ha blivit SOAB nr 19.
En bild på D209=SOAB 12. Bokfel eller omnumrering?
(http://hem.bredband.net/rehnande/bilder/SOAB%2012.jpg)
Mvh AGR
2:an i 12 ser ut att vara ditklistrad. Kan bussen ha omnumrerats från 19 till 12?
Citat från: Mats Karlsson skrivet 22 maj 2012, 11:33:02 AM
2:an i 12 ser ut att vara ditklistrad. Kan bussen ha omnumrerats från 19 till 12?
Märkligt, för om numret hängde med vid SL-övertagandet skulle det vara 7912, vilket var en CR76:a.
Har för mig att plattforms CF var numrerade 15-19 så tvåan verkar lite mysko.
Citat från: Björn Forslund skrivet 22 maj 2012, 11:49:01 AM
Märkligt, för om numret hängde med vid SL-övertagandet skulle det vara 7912, vilket var en CR76:a.
Har för mig att plattforms CF var numrerade 15-19 så tvåan verkar lite mysko.
På den första bilden i tråden så tycker jag det syns att den hade 7914 som SL-nummer (där 14 inte har likhet med varken 12 eller 19).
Kan 12 betyda något annat (plats i garaget eller på garageplan?)?
Kollade SL:s vagnförteckningsblad och 7914, 7919 samt 7921 var plattforms-CF. Den som är märkt "12" är alltså 7914.
"12" måste ha någon annan betydelse, eftersom 12 var en CR76.
Fanns väl kreativ "ungdom" även förr !!! ::)
Annars så är uppgiften om nr 19 från förteckningen i Helbyggda Scania-bussar. Tror siffran är på klistrad av någon annan.
Anders F
Jag hittade en annan bild från SOAB:s garageplan där två CF-bakar med nummer 21 o 22 i samma snitt står bredvid varandra. Ingen av dessa stämmer med senare numrering. Det kan vara nummer som bestämmer vilken rampplats bussen ska stå på.
Kollade på mina SOAB bilder siffrorna verkar var ditsatta av något skäl som även jag undrar över. Finns även på H24 i Södertälje och på BF med regnr BB388 och internr 16
Mvh AGR
Citat från: AGR skrivet 23 maj 2012, 11:17:19 AM
Kollade på mina SOAB bilder siffrorna verkar var ditsatta av något skäl som även jag undrar över. Finns även på H24 i Södertälje och på BF med regnr BB388 och internr 16
Mvh AGR
Kan vara så att man hade en väldig blandning av bussar en period, och kanske var det nödvändigt med strikt sortering så de hamnade på lämplig rampplats med passande koppling?
Var det inte några av dessa som hamnade på Arlanda som flygplatsbussar??
John.
Citat från: John skrivet 23 maj 2012, 19:57:25 PM
Var det inte några av dessa som hamnade på Arlanda som flygplatsbussar??
John.
Jo, det stämmer. På den tiden verkade det som man kunde köra med allt avdankat på Arlanda. T ex H83:orna som var i vänsterutförande med bara en skjutdörr bakom förarplatsen på höger sida. Men det spelade mindre roll på plattan förstås.