I juni 2006 såg den här bussen ut så här:
(http://www.savenfjord.nu/veolia_3001_20060627.jpg)
Och i maj 2011 ser den ut så här:
(http://www.savenfjord.nu/veolia_3001_20110512.jpg)
Nästan som ny ::)
//Niclas
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 13 maj 2011, 15:12:32 PM
Nästan som ny ::)
//Niclas
Ja, om du menar den undre bilden. ;D
Hej
Enligt länstrafikens kundtidning har man fått två sådana här för användning Växjö - Ljungby.
Hälsningar
Sven
Vad fint torkaren där uppe på andra bilden sitter :P
//Jacob
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 13 maj 2011, 15:12:32 PM
Nästan som ny ::)
Absolut. Förutom på mätarställningen och kanske även annat marginellt slitage. Några varv Sundsvall-Haparanda (68 mil enkel resa som motsvaras av sträckan Stockholm-Kalmar-Malmö) har det nog blivit de senaste nio åren. 8)
Citat från: Sven W skrivet 13 maj 2011, 16:42:51 PM
Hej
Enligt länstrafikens kundtidning har man fått två sådana här för användning Växjö - Ljungby.
Hälsningar
Sven
Enligt en annan tråd så finns de 3 stycken i Växjö, 3001,3002 samt 3006.
Vad för slags trafik är det frågan om mellan Växjö och Ljungby som kräver dubbeldäckare?
//Fredrik
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 14 maj 2011, 13:10:06 PM
Vad för slags trafik är det frågan om mellan Växjö och Ljungby som kräver dubbeldäckare?
//Fredrik
Det är väl på linje 145 som ledvagnar ska ersättas, men också ett sätt att locka nya resenärer till kollektivtrafiken.
Aha, då förstår jag, tack för upplysningen.
//Fredrik
Man kunde ju ha sådana bussar till Växjö - Ljungby - Halmstad
Finns väl andra linjer ledvagnarna kan köras på istället..