Här skulle de funnits en massa bilder...
Men pga vissa regler så kan dessa inte visas, varför jag ber att få hänvisa till dessa länkar.
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=32470 (http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=32470)
http://postvagnen.com/forum/index.php?id=469589 (http://postvagnen.com/forum/index.php?id=469589)
Kanske du kan svara här i stället på min fråga, varför har man trä slipers på en sträcka och betong på den andra?
Är inte betong att föredra?
/ Christer K
Citat från: Christer K skrivet 06 maj 2011, 22:08:49 PM
Kanske du kan svara här i stället på min fråga, varför har man trä slipers på en sträcka och betong på den andra?
Är inte betong att föredra?
/ Christer K
En orsak är att man får en mindre buller- och vibrations-spridning i marken om träslipers används.
En annan är att man där plattformskanter ska sättas, inte får plats med betongslipers, då dessa är för långa. Träsliper kapas i lagom längd där.
Finns säkert fler orsaker.