Hej
Jag har hör att ovanstående biljett maskin har börjats monteras i Karlstad?
Används systemet i alla bussar än och fungerar det som det eller är det en massa barnsjukdomar?
mvh Stefan P
Nu kör inte jag i karlstad men det senaste jag läste så var det bara 1 linje som hade fått BIMS monterat. Jag kan dock ha fel.
Jag hoppas alla barnsjukdomar är borta tills det kommer till Uppsala. :)
Barnsjukdomar eller inte - allt är bättre än dagens röda museiföremål! ;D
Citat från: Ersa skrivet 02 mars 2011, 23:56:13 PM
Barnsjukdomar eller inte - allt är bättre än dagens röda museiföremål! ;D
Nej nu ljuger du. Vi har ju dom modernaste biljettmaskinerna som finns. ;D
1992 var ju bara 19 år sen. Sen dess har det ju inte hänt mycket alls. ;D
Uppsalas system, iaf för stadsbussarna, med de korten är iaf långt bättre än Gävles 2 år gamla system som är helt värdelöst.
Kommer de 5 pers med Värdekort så tar de minst 3 minuter och lasta dom, då alla måste kommunicera med föraren om sin ålder och vart dom vill åka(om linje 1) och sedan ska dom ha en liten fånig pappersbiljett utskriven för att visa hur mycket det är kvar på kortet. Sådan info som terminalen borde kunnat visa själv.
Nej tackar vet jag uppsalas system. Enkelt o snabbt. Ta ditt kort o tryck på en knapp. Klart.
Citat från: Björn Ax skrivet 02 mars 2011, 22:52:39 PM
Nu kör inte jag i karlstad men det senaste jag läste så var det bara 1 linje som hade fått BIMS monterat. Jag kan dock ha fel.
Jag hoppas alla barnsjukdomar är borta tills det kommer till Uppsala. :)
Enligt den info som var tillgänglig förra månaden, så är systemet under prov på linje 5. Kommer att utökas om det går bra.
Citat från: Stefan P skrivet 02 mars 2011, 18:50:19 PM
Hej
Jag har hör att ovanstående biljett maskin har börjats monteras i Karlstad?
Används systemet i alla bussar än och fungerar det som det eller är det en massa barnsjukdomar?
mvh Stefan P
Det är två pilottester som pågår sedan slutet av januari, ett i Karlstad och ett i Kristinehamn. I Karlstad är det tre bussar på linje 5 och i Kristinehamn 5 bussar på deras tätortslinjer som ingår i testet. Bussarna har dubbelmontage av biljettmaskiner, dvs både för det gamla och det nya systemet. Ett antal testresenärer har valts ut och försetts med nya busskort. Alla problem och synpunkter på systemet loggas av förarna och återmatas till Värmlandstrafik och leverantören Atron. Hittills verkar testet ha utfallit positivt.