Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Patrik skrivet 28 november 2010, 20:34:57 PM

Titel: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Patrik skrivet 28 november 2010, 20:34:57 PM
(http://www.phbuss.se/bussbilder_sverige/F/Flygplatsparkering_MA/Flygplatsparkering_MA_AUO533_Elkraftsgatan_Arlandastad_2711_2010.jpg)

(http://www.phbuss.se/bussbilder_sverige/F/Flygplatsparkering_MA/Flygplatsparkering_MA_AUO533_Elkraftsgatan_Arlandastad_2711_2010b.jpg)

(http://www.phbuss.se/bussbilder_sverige/F/Flygplatsparkering_MA/Flygplatsparkering_MA_AUO533_Elkraftsgatan_Arlandastad_2711_2010c.jpg)

(http://www.phbuss.se/bussbilder_sverige/F/Flygplatsparkering_MA/Flygplatsparkering_MA_AUO533_Elkraftsgatan_Arlandastad_2711_2010d.jpg)
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Ersa skrivet 28 november 2010, 20:36:51 PM
Och vad blir körbetyget jämfört med MaxCin?
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Patrik skrivet 28 november 2010, 20:40:02 PM
Citat från: Ersa skrivet 28 november 2010, 20:36:51 PM
Och vad blir körbetyget jämfört med MaxCin?

Nicht gut, å andra sidan har jag kanske kört max en km med den...

Den är svårstartad, tungstyrd, motorn stannar ibland (vid tomgång?), svårt att få i växel, man måste ha full gas vid backning, bar-mätare för gasen verkar leva sitt eget liv eller så läcker den, minimalisk vänsterspegel, inre mikrofon sprakar, knappsats på växelväljare saknar två viktiga knappar.
Varför envisas Neoplan med att ha ratten nästan helt platt jämfört med Scania?

Det positiva är skyltskåpet, fungerande FM-radio, ABS och Antispinn.
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Jacob skrivet 28 november 2010, 20:45:33 PM
Snyggt med ny fälg, dock fattas en grön ring ;)

Kul att dessa fick leva vidare!

//Jacob
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Niclas Rosenius skrivet 29 november 2010, 08:47:03 AM


     Stort grattis  ;)

     Tung styrd, Ja

     Trög startad, Ja

     Svårt att få i växel, Ja

     Det jobbigaste med dessa är att motorn inte får ha för hög motorvarv för att få i växeln, annars får man vänta ut att motorn skall gå ner i varv eller gasa till lite och se om varvtalet går ner. Går inte det så stäng av motorn o starta igen.

     Att knapparna till växelväljaren släpper är inget ovanligt, antingen får dom fötter med hjälp av klåfingriga förare eller så släpper dom bara.

     //Niclas
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Knut skrivet 29 november 2010, 10:25:08 AM
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 november 2010, 08:47:03 AM

 

     Att knapparna till växelväljaren släpper är inget ovanligt, antingen får dom fötter med hjälp av klåfingriga förare eller så släpper dom bara.

     //Niclas
Dom brukar spricka etter en tid. Speciellt om nån har att inn en större päre enn den som skal være der.
Da tørker plasten og spricker. Og den spricker om man trycker for hårdt på dom.
Eller man tappar dom när man bytter pära
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Danne B. skrivet 29 november 2010, 16:47:23 PM
Sedärja... :o Hoppas den går bättre än den biogas-bussen ni körde med för några år sedan! ;)

//Danne
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Simon A skrivet 01 december 2010, 18:16:04 PM
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 november 2010, 08:47:03 AM

     Stort grattis  ;)

     Tung styrd, Ja

     Trög startad, Ja

     Svårt att få i växel, Ja

     Det jobbigaste med dessa är att motorn inte får ha för hög motorvarv för att få i växeln, annars får man vänta ut att motorn skall gå ner i varv eller gasa till lite och se om varvtalet går ner. Går inte det så stäng av motorn o starta igen.

     Att knapparna till växelväljaren släpper är inget ovanligt, antingen får dom fötter med hjälp av klåfingriga förare eller så släpper dom bara.

     //Niclas
Kommer ihåg när jag var med pappa på 18 för några år sen och då hade han någon av individerna i 180- serien har jag för mig, men kan även ha vart 170-serien. Ja, iallafall så tänkte jag på det du sa om varvtalet. Det var samma fel då att den gick på för höga varv för att få i växeln. Det löstes genom att börja stänga av bussen och när den precis höll på att dö så slog man i växeln, eftersom den självklart hade låga varv då, och lät motorn gå vidare. Så där har vi ett till tips på hur man får i växeln vid för högt motorvarv :)

//Simon
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Fredrik Mattsson skrivet 01 december 2010, 21:40:36 PM
Citat från: Simon A skrivet 01 december 2010, 18:16:04 PM
Kommer ihåg när jag var med pappa på 18 för några år sen och då hade han någon av individerna i 180- serien har jag för mig, men kan även ha vart 170-serien. Ja, iallafall så tänkte jag på det du sa om varvtalet. Det var samma fel då att den gick på för höga varv för att få i växeln. Det löstes genom att börja stänga av bussen och när den precis höll på att dö så slog man i växeln, eftersom den självklart hade låga varv då, och lät motorn gå vidare. Så där har vi ett till tips på hur man får i växeln vid för högt motorvarv :)
//Simon

det tipset har han redan fått från coachen ;)
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Simon A skrivet 01 december 2010, 23:40:50 PM
Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 01 december 2010, 21:40:36 PM
det tipset har han redan fått från coachen ;)
Ligger alltid i lä mot dig märker jag ;)

//Simon
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Björn Ax skrivet 02 december 2010, 00:26:24 AM
Ja jag är bara glad att dom försvunnit härifrån. :P

Kan ni inte ta dom andra också? 180 bussarna. :D
Titel: SV: Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)
Skrivet av: Optimal skrivet 02 december 2010, 00:43:39 AM
Att byta tändstift kanske gör den mer lättstartad. En Service har ingen buss dött av. Dom bussarna jag kör har ett oljetryck på 1 bar vid 1000 rpm :). Det är illa det.