Lite bilder från gårdagens ersättning och lite annat smått o gott - fler bilder kommer
Västerhaninge:
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/095-1.jpg)
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/097-1.jpg)
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/099-2.jpg)
Ösmo:
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/100-2.jpg)
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/101-2.jpg)
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/102-1.jpg)
Citat från: Andy91 skrivet 19 juli 2010, 12:14:25 PM
Lite bilder från gårdagens ersättning och lite annat smått o gott - fler bilder kommer
Västerhaninge:
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/095-1.jpg)
Mycket Virrpannor överallt som vanligt..
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/097-1.jpg)
Bara jag som tycker att bussarna i Sthlm ser väldigt risiga ut? Är de så risiga?
Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 19 juli 2010, 22:40:33 PM
Bara jag som tycker att bussarna i Sthlm ser väldigt risiga ut? Är de så risiga?
Beror väl på var man letar..
Känns som vi har finare i Göteborg ;D
Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 19 juli 2010, 22:40:33 PM
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/097-1.jpg)
Bara jag som tycker att bussarna i Sthlm ser väldigt risiga ut? Är de så risiga?
Nu blev jag lite nyfiken... Nog för att bussen är ganska gammal, men vad exakt är det som gör att du tycker att den ser "väldigt risig" ut? :)
//Danne
Den är gammal och ser ut vara sliten ;D
Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 19 juli 2010, 22:42:09 PM
Känns som vi har finare i Göteborg ;D
I Gbg är det väl just nu mest nya bussar, pga nya kontrakt.
annars brukar de väl vara så att man sällan ser skavanker o sånt på bilder, men ser man lite noga i verkligheten, så ser man buklor, repor, silver tejp och saknade delar, såväl i Stockholm, Göteborg som en massa andra platser i landet. Främst är väl detta en sjuka hos de stora bolagen Nobina, Busslink och Veolia, men de finns även hos de lite mindre privata företag som på senare år växt till sig, dock kanske inte i samma utsträckning.
Avgörande för skicket, är nog främst hur länge operatören i fråga haft sitt kontrakt och kanske kur pass bra man räknat. Förlustkontrakt brukar synas oerhört mycket på fordonens skick.
Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 20 juli 2010, 17:09:35 PM
Den är gammal och ser ut vara sliten ;D
Lacken börjar kanske bli matt och solblekt, och strålkastartorkarna saknas. Men förutom det förstår jag inte riktigt vad du menar. Inga bucklor förutom kanske på batteriluckans främre hörn, ingen silvertejp, inga delar i fel färg, fungerande skyltning och alla emblem samt dekaler sitter där de ska.
Citat från: Alex O skrivet 19 juli 2010, 22:40:33 PM
(http://i749.photobucket.com/albums/xx136/B_photo/097-1.jpg)
Bara jag som tycker att bussarna i Sthlm ser väldigt risiga ut? Är de så risiga?
Det där är en riktigt fin buss att köra. Säkert den bästa Scanian på Södertörns garagen. Och så är det en "halv turistare" som det kallas. Sen är den faktist riktigt fin invändigt. Så inte är den risig på något sätt.
Det är inte bara det yttre som avgör en buss skick. Kan vara jättefin i plåten men totalt köroduglig. Eller så finns de företag och trafikområden som satsar på underhåll och funktion istället, däribland kosmetikan får stå tillbaka.
Det är lätt o säga att Göteborg har fina bussar, det beror ju på hårdare ålderskrav än i SL-trafiken. Men hur är skicket på Göteborgsbussen som rullat några år kontra SL-bussen som rullat Många år, bortsett från blankheten i färgen??
// Anders
Vill bara flika in i diskussionen. Såg många bussar i går i Stockholm. De såg ut som lik. Visst Maxcibussarna må vara gamla. Men ändå. Alla här på forumet, med insyn på bussservice. Vet mycket väl om hur dåligt underhåll det är på bussar. I synnerhet lokaltrafikbussar. Inte ens de bussar som gick i Prideparaden var fria från blemmor. Men de omnilinkar som gick som Prideexpressen var iaf fräscha. Men så var de ju oxå ganska nya. Men det finns mer att önksa, även Förare som tar mer ansvar för sitt fordon och är rädd om bussen. 8)