(http://www.makuhr.se/bildgalleri/bussar/Sverige/N/Nobina/6900/Nobina_6931_EKZ995_Umea_20100120.jpg)
Nobina 6931
Det var MaxCi-malt trevligt ;D
//Niclas
Hej !
Instämmer helt, mycket trevlig bild på en trevlig busstyp !
Mvh Peter Ö
Perfekt bild på en väldigt bra bussmodell... ;D
Tack för kommentarer! Man få passa på att ta bilder när man väl ser en maxci. ;D
Gamla 42:an! Upphittad på Uttervägen?
Denna är inte riktigt lika bra som sina två systrar, men helt klart en av stadens allra bästa vagnar. Räkna med fler inställda turer första vintern efter att dessa tre terrängvagnar tvingats bort bort pga årsmodell.
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Veolia_1042_Erb_071031.jpg)
Nästan alla rätt: MaxCi, skyltad Ej i trafik samt nästan snö i form av frost. ;)
Citat från: Ersa skrivet 21 januari 2010, 21:13:14 PM
Gamla 42:an! Upphittad på Uttervägen?
Helt korrekt! Med lite tråkigare skyltning än på din bild. ;D
En av de här vagnarna (49 eller 50) åkte häromdagen sista färden mot Södertälje för skrotning.
Citat från: Bussnissen skrivet 21 januari 2010, 22:16:16 PM
En av de här vagnarna (49 eller 50) åkte häromdagen sista färden mot Södertälje för skrotning.
DTM531, 6934 (50) är avställd enligt CBR. :'(
Hade den råkat ut för någonting allvarligt? Att börja avveckla i "fel ände" med den mest felfria vagnen känns lite underligt. Jag trodde att 6931 på bilderna ovan skulle bli först ut pga att den är ett år äldre och har (hade?) trasig diffspärr. Dessutom trodde jag att man skulle behålla en hel hög med reservdelar från en utrangerad vagn att ha till de återstående, såsom Veolia gjorde med 4850 & 1077. Å andra sidan går det kanske lika bra att köpa splitternya delar till 6931 och 6933 vid behov?
Ny tråd: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=31694.0
Jag vet inte exakt vad som var felet med vagn 50. Den drog kopiösa mängder olja, så det var antagligen något med motorn.
När den kördes ned fick man lasta på extra olja för att få ned den.
Citat från: Bussnissen skrivet 22 januari 2010, 21:05:16 PM
Jag vet inte exakt vad som var felet med vagn 50. Den drog kopiösa mängder olja, så det var antagligen något med motorn.
När den kördes ned fick man lasta på extra olja för att få ned den.
Då är beslutet mera förståeligt, men fortfarande tråkigt. :(