.. eller rättare sagt fd SwEx 4354 8)
http://fotobus.msk.ru/photo/187251/ (http://fotobus.msk.ru/photo/187251/)
/Fredde
Denna har man kört många mil med, då den var placerad i Örebro.
/ Christer K
Fundersam över varför de aldrig stripar av vagnarna?
Har sett flera F.d svenska vagnar med gamla firmanamnet kvar även andra utländska
/Lennart
Det rullar även gott om ryskreggade lastbilar med de f.d. tyske ägarens fullständiga namn och kontaktuppgifter på dörrarna. Ibland går dessa t.o.m. på trafik i Sverige och Tyskland. Finns även en av Perssons gamla bussar från Gävle som ofta rullar här i Sverige med gula ryska skyltar och den förre svenske ägarens firmatext helt intakt(!).
Grundregeln som säljare av fordon till öster är att man själv tar bort sitt firmanamn innan försäljningen, för ingen annan lär göra det åt en.
Snyggt lackade"nya"bokstäver+reg skylt i alla fall.
Även"skolskylten"ser ditlackad ut./Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 20 november 2009, 14:18:58 PM
Snyggt lackade"nya"bokstäver+reg skylt i alla fall.
Även"skolskylten"ser ditlackad ut./Ulf
Alla tunga fordon lastbilar, släp och bussar har reg.nr lackade i stora bokstäver och siffror, någon som vet varför?
/ Christer K
Citat från: Christer K skrivet 20 november 2009, 17:51:21 PM
Alla tunga fordon lastbilar, släp och bussar har reg.nr lackade i stora bokstäver och siffror, någon som vet varför?
/ Christer K
Den förklaring jag har hört är för att försvåra stölder genom att fordon falskskyltas. Att byta nummerplåt är ju relativt enkelt jämfört med att lackera om delar av bussen.