Den anspråkslöse och kompromisslöse kör med fullt förtroende en Mikrus.
Tre modeller att välja på:
MR 300 Meduza (Bilden)
MR 300 Cabrio
MR 300 Pickup
Naturligtvis bäddbar för 2 personer.
Fyrväxlad låda och separat hjulupphängning både fram och bak
Bak en tvåcylindrig luftkyld stackare på 14 hästar.
(http://hansfredriksson.se/bussnack/Bild263.jpg)
Ser ut som att den kan stå still och välta ;D
Citat från: SEAC skrivet 21 augusti 2009, 21:20:37 PM
Ser ut som att den kan stå still och välta ;D
Ja, jag tycker camber-vinkeln skulle kunna justeras en aning! ;D
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 21 augusti 2009, 21:27:57 PM
Ja, jag tycker toe-in skulle kunna justeras en aning! ;D
Mmm...både fram och bak 8) :D ;D
Det skulle vara kul att veta mer om det här lilla fordonet, vem som var skuld till att det såg dagens ljus till exempel.
/Stellan
Transport Equipment Manufacturing Centre i Swidnik.
Ingenjör Stanislaw Duszkiewicz är den ansvarige för projektet.
Licenstillverkad Goggomobil?!? enligt Wikipedia. Eller nåt åt det hållet.
Det är en liten härlig skapelse i alla fall. Jag undrar om inte de flesta östländer hade en egen biltillverkning, även om alla kanske inte hade licens för det :D
/Stellan
Citat från: Autotransit skrivet 21 augusti 2009, 22:12:40 PM
Det är en liten härlig skapelse i alla fall. Jag undrar om inte de flesta östländer hade en egen biltillverkning, även om alla kanske inte hade licens för det :D
/Stellan
Det verkar i alla fall som om de flesta östländer åtminstone
försökte bygga bilar, med synnerligen blandade resultat ;)
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 augusti 2009, 00:20:07 AM
Det verkar i alla fall som om de flesta östländer åtminstone försökte bygga bilar, med synnerligen blandade resultat ;)
Ja, det ska de alla ha en eloge för! ;)
Jasså! Vi, Polacker är ju oslagsbara ;D ;)
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 21 augusti 2009, 21:27:57 PM
Ja, jag tycker camber-vinkeln skulle kunna justeras en aning! ;D
Det ordnar sig säkert av sig självt när man sätter sig i den.