Hej!
Busslink vann stort i Göteborg.
Mölndal, Partille och Blå Express.
//Uffe
Citat från: Ulf Rådeström skrivet 25 juni 2009, 14:00:05 PM
Hej!
Busslink vann stort i Göteborg.
Mölndal, Partille och Blå Express.
//Uffe
Jaså man sneglar utanför Stockholmsområdet igen, kul för Busslink!
http://www.vasttrafik.se/sv/Aktuellt/press/Pressmeddelanden/Goteborgs-stadstrafik-och-Goteborgs-regiontrafik-inklusive-pendeltag/Tilldelningsbeslut-klara-for-Buss-2010-upphandlingen/ (http://www.vasttrafik.se/sv/Aktuellt/press/Pressmeddelanden/Goteborgs-stadstrafik-och-Goteborgs-regiontrafik-inklusive-pendeltag/Tilldelningsbeslut-klara-for-Buss-2010-upphandlingen/)
RME blir bränslet.
Är det bara jag som tycker att pressmeddelandet var lite otydligt?
Vann Busslink allt utom Ö-snabben? Vilka var det som vann den då?
De vann allt, alltså inkl Ö-Snabben.
Citat från: Ulf Rådeström skrivet 25 juni 2009, 14:00:05 PM
Hej!
Busslink vann stort i Göteborg.
Mölndal, Partille och Blå Express.
//Uffe
grattis busslink! Det här behövdes då man nu blir av med örebro, trodde bolaget skulle börja förtvina helt! Synd om veolia bara som med sina tidigare ägare kört partille i evigheter!
Veolia är bra att dom försvinner. Borta från SL var skönt, Nu är det bara några ställen kvar
Att Busslink skulle försvinna helt pga Örebro, kan jag inte änns för 5 öre tänka mig, Men däremot att Veolia förlorade SL trafiken, det trodde jag skulle göra att dom försvinner helt.
Veolia kommer iaf inte jag att sakna. Det ska bli spännande med Busslink som verkar göra ett bra jobb även i tuffa Stockholm. Bra blir det också med en busslinje mellan PArtille och Lindholmen, det har varit efterfrågat. Hoppas bara inte man kommer att köra med stadsstandard på linjen då det blir ett rejält nerköp mot idag. Hur är det med linje 24 och 290 som Veolia har idag, upphandlas det separat eller är det inbakat i Partillepaketet?
Detta var fanimej den bästa nyhet jag hört på evigheter.
Underbart, MUMMA.
Kommer dom att husera i garaget vid järnringen (Partille) eller ska dom ha nya anlägningar både i partille och mölndal... Blå kommer väll att utgå från både Partille (tomkörning till Cstn) och Mölndal (tomkörning till Kba)... det blir väll billigare än att hyra platser ???.
Lite tidigt och ställa en sån här fråga :-X
Men kanske nån har koll på vilken vagnpark som
kan tänkas till all denna trafik?
Kanske mer Scania :D
Mölndals trafiken mest kort buss o en del boggie
partille trafiken led kort o en del boggie
Blå boggie
Citat från: Tomas Fransson skrivet 25 juni 2009, 18:39:11 PM
Kommer dom att husera i garaget vid järnringen (Partille) eller ska dom ha nya anlägningar både i partille och mölndal... Blå kommer väll att utgå från både Partille (tomkörning till Cstn) och Mölndal (tomkörning till Kba)... det blir väll billigare än att hyra platser ???.
dom lär nog inte ha blå partille då den kapas på net
RME anses av bland annat Göteborgs Stad att vara ett hälsoskadligt bränsle, läste för några år sedan på Göteborgs kommuns hemsida att RME var farliga är bensin och diesel ihop i stadstrafik! Enligt dokument från Göteborgs Stad står det "Emissionerna av partiklar och oklävten är något lägre än för diesel, däremot kan utsläppen av kväveoxider vara uppemot 30% högre än miljöklass 1 diesel." (Källa: http://www.goteborg2050.se/pdf%5CFordonbr.pdf) I samma dokument står också "Möjligheten att producera RME är begränsad och bränslet uppfyller inte kraven på hälsoeffekter, då det ger höga halter av bl a partiklar. Bränslet behandlas därför inte vidare i rapporten."
Definitionen "miljöbränsle" är käpprätt felaktigt, kalla det "alternativt bränsle", men inte sjutton ger RME förbättrad stadsmiljö.
http://www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Fackforvaltningssajter/Miljoforvaltningen/Miljobilar/Bilar--branslen/Miljobranslen/
I Partille är det bara boggie och 2 minibusssar till servicelinjerna
Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 20:18:00 PM
I Partille är det bara boggie och 2 minibusssar till servicelinjerna
???
Som det blir sen eller?
Det vore uppskattat om någon insatt (Lars Ö?) kunde publicera vilka krav som ställts (och vad Busslink erbjöd om avvikande) så att vi vetgiriga kan få vår nyfikenhet stillad.
Vad menar du Mattias?
Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 20:18:00 PM
I Partille är det bara boggie och 2 minibusssar till servicelinjerna
Tvivlar starkt att boggie räcker på L 24 o på 513
Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 20:52:45 PM
Vad menar du Mattias?
Jag förstod inte det du skrev..
Skall dem bara ha boggiebussar o 2 minibussar
from nästa år,eller om dem har det nu?
Tänkte i så fall att det var fel,emed där rullar en 11-12 ledbussar just nu.
I anbudet så var det 1 + (reservbuss) minibussar (Linje 504 och 506) Sedan så var resten Boggie bussar. Så när Busslink drar igång försvinner ledbussarna.
Och Linje 24 ingick inte i upphandlingen
http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do~2997362
Citat från: ch skrivet 25 juni 2009, 21:28:30 PM
http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do~2997362
Vem vann i Frölunda?
Frölunda är inte klart, det blev förskjutet med en månad ungefär
Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 21:21:38 PM
I anbudet så var det 1 + (reservbuss) minibussar (Linje 504 och 506) Sedan så var resten Boggie bussar. Så när Busslink drar igång försvinner ledbussarna.
Och Linje 24 ingick inte i upphandlingen
Ok ok.Jag visste inte vad som ingick i anbudet,men det visade sig nu :)
Tack för infot!
För övrigt hörde jag att västtrafik plötsligt ville ha gasdrift i majorna,därav förseningen
på förhandlingen.
Gäller Partille samtliga 5xx-linjer i Partille? (I tidigare upphandlingar har man inte tagit alla linjer på en gång.)
//Jonas G
Citat från: Mattias Andersson skrivet 25 juni 2009, 21:45:46 PM
För övrigt hörde jag att västtrafik plötsligt ville ha gasdrift i majorna,därav förseningen
på förhandlingen.
Nej.
Förskjutningen beror på att Västrafik ville underlätta för anbudgivarna genom att ta fram och erbjuda en depå som skulle ägas av Västtrafik.
Detta arbete drog ut på tiden och därav förseningen.
För övrigt blev det inget med depålösningen utan det är upp till operatörerna att hitta depå
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 25 juni 2009, 23:17:32 PM
Gäller Partille samtliga 5xx-linjer i Partille? (I tidigare upphandlingar har man inte tagit alla linjer på en gång.)
//Jonas G
Svar ja.
Alla 500-linjer i Partille ingick. Med undantag av linje 59 & 74 som ingår i stadstrafiken och Blå Express som var en egen upphandling, och för övrigt bara skall gå mellan Kungsbacka och Göteborg (N.E Terminalen)
Partille kör ju Tågbussen 100 Göteborg - Borås - Ulricehamn.
Tas den över också?
Linje 100 kommer ut på egen upphandlingen vilken dag som helst
Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2009, 09:26:47 AM
Partille kör ju Tågbussen 100 Göteborg - Borås - Ulricehamn.
Tas den över också?
Nej, nuvarande avtal på linje 100 hänger ju ihop med tågtrafiken och detta varar fram till december 2010.
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 26 juni 2009, 17:55:49 PM
Nej, nuvarande avtal på linje 100 hänger ju ihop med tågtrafiken och detta varar fram till december 2010.
då borde det ju snart komma ut för räkning o besked i vinter nångång
Citat från: BEL skrivet 26 juni 2009, 18:16:12 PM
då borde det ju snart komma ut för räkning o besked i vinter nångång
Den ligger för räkning redan. VT vill ha pris på bland annat Dubbeldäckare för trafik på linje 100.
Var det inte Partille som Veolia köpte B9SLFA till, dvs 3874-3882?
Sen när köper man nio nya bussar till ett område som ska ut på upphandling inom kort?
Citat från: Verspieder skrivet 26 juni 2009, 19:29:19 PM
Var det inte Partille som Veolia köpte B9SLFA till, dvs 3874-3882?
Sen när köper man nio nya bussar till ett område som ska ut på upphandling inom kort?
Något som man bruka göra - eller i varje fall bör göra - när de bussar som används i trafiken är så dåliga att det är mer lönsamt att byta ut dem än att behålla dem. Ett sådant inköp är förhoppningsvis garderat med en alternativ placering för bussarna. Visst det kostar en omlackering och eventuellt också omklädsel men det är ju ändå överkomliga summor.
Citat från: Knallhatt skrivet 25 juni 2009, 23:34:04 PM
Nej.
Förskjutningen beror på att Västrafik ville underlätta för anbudgivarna genom att ta fram och erbjuda en depå som skulle ägas av Västtrafik.
Detta arbete drog ut på tiden och därav förseningen.
För övrigt blev det inget med depålösningen utan det är upp till operatörerna att hitta depå
Jaha..Så va fallet.
Jag tar infon till mig :) Man tackar!
Liten dum fråga. Vad har GS kvar av sin busstrafik efter denna upphandling?
Citat från: Jacob med C skrivet 28 juni 2009, 16:33:27 PM
Liten dum fråga. Vad har GS kvar av sin busstrafik efter denna upphandling?
Tja,ca hälften av verksamheten i skrivande stund..
Västeravtalet (frölunda) kommer besked om en månad.
Bortser man från detta så har dem ju angered,centrum,hisingen.
Men dem närmsta 2 åren framåt så går dem flesta avtalen ut,så lär hända en hel del.
Citat från: Mattias Andersson skrivet 28 juni 2009, 16:44:52 PM
Tja,ca hälften av verksamheten i skrivande stund..
Västeravtalet (frölunda) kommer besked om en månad.
Bortser man från detta så har dem ju angered,centrum,hisingen.
Men dem närmsta 2 åren framåt så går dem flesta avtalen ut,så lär hända en hel del.
Förtydligande:
Den busstrafik som GS kör
just nu är alltså Blå Express, Mölndalstrafiken och all stadstrafik i Göteborg utom ett fåtal perifera linjer som är utlagda på underentreprenad till Göteborgs Buss (22, 36, 57, 69, 78, 168 och vissa turer på 23). Även servicelinjerna i Mölndal körs av Göteborgs Buss, är osäker på om det är efter separat upphandling eller om det också är på underentreprenad på GS´kontrakt. Det var GS som körde även servicelinjerna förut.
Men Mölndalstrafiken och Blå Express är alltså förlorade fr. o. m. nästa sommar, och vi får snart se hur det blir med Västra Göteborg.
//Jonas G
MMMM när besked om Väster kommer får man reda på om det e dags o byta uniform eller ej om man nu inte söker busslink ändå
Hur många bussar är det på ett ungefär Busslink kommer att köra i Göteborg?
Citat från: IntresseTrafik skrivet 28 juni 2009, 21:32:38 PM
Hur många bussar är det på ett ungefär Busslink kommer att köra i Göteborg?
Det finns att läsa på länken som signaturen ch bifogade på sidan 2 i denna tråd:
C:a 25 bussar för Partilletrafiken, c:a 60 bussar för Mölndalstrafiken och c:a 15 bussar för Blå Express, alltså sammanlagt c:a 100 bussar.
//Jonas G
Ursäkt jag har inte ögonen med mig idag ;) Men tack för ett bra svar!
Intresant att se hur bussflottan kommer att se ut på dom olika garagen...
Ang väster... förlora GS så kanske man blir en grön sköldpadda i randig skorta 8)
Citat från: Mattias Andersson skrivet 28 juni 2009, 16:44:52 PM
Västeravtalet (frölunda) kommer besked om en månad.
Vem tror ni vinner västeravtalet? Vore ju inte helt fel om GS fick behålla all stadstrafik inom Göteborg...
Citat från: Calle skrivet 28 juni 2009, 22:27:15 PM
Vem tror ni vinner västeravtalet? Vore ju inte helt fel om GS fick behålla all stadstrafik inom Göteborg...
Utan att ha kött på benen, men just nu så har GS motvind. Göteborgs stad vill sälja ut GS men fick inga intressenter. GS får nu lägga bud som är enligt vad man tål och detta innebär just nu att man inte vinner.
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 28 juni 2009, 21:40:25 PM
Det finns att läsa på länken som signaturen ch bifogade på sidan 2 i denna tråd:
C:a 25 bussar för Partilletrafiken, c:a 60 bussar för Mölndalstrafiken och c:a 15 bussar för Blå Express, alltså sammanlagt c:a 100 bussar.
//Jonas G
Busslink själva anger ett något högre antal:
http://www.busslink.se/default.aspx?id=15446&refid=1609 (http://www.busslink.se/default.aspx?id=15446&refid=1609)
/Ted
Citat från: Ted S skrivet 29 juni 2009, 11:48:59 AM
Busslink själva anger ett något högre antal:
http://www.busslink.se/default.aspx?id=15446&refid=1609 (http://www.busslink.se/default.aspx?id=15446&refid=1609)
/Ted
Det är möjligt att några reservbussar ligger i antalet också.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 juni 2009, 19:42:33 PM
Något som man bruka göra - eller i varje fall bör göra - när de bussar som används i trafiken är så dåliga att det är mer lönsamt att byta ut dem än att behålla dem. Ett sådant inköp är förhoppningsvis garderat med en alternativ placering för bussarna. Visst det kostar en omlackering och eventuellt också omklädsel men det är ju ändå överkomliga summor.
Någon som vet var Veolia 3874-3882 kan komma att hamna nu? B9S med låggolv och knappt 42 sittplatser passar ju inte direkt överallt. Försäljning till Busslink?
Citat från: Verspieder skrivet 29 juni 2009, 19:52:35 PM
Någon som vet var Veolia 3874-3882 kan komma att hamna nu? B9S med låggolv och knappt 42 sittplatser passar ju inte direkt överallt. Försäljning till Busslink?
Ahh, där kom första frågan rörande bef. vagnpark... ;D
Har väntat på detta ;)
Citat från: Verspieder skrivet 29 juni 2009, 19:52:35 PM
Någon som vet var Veolia 3874-3882 kan komma att hamna nu? B9S med låggolv och knappt 42 sittplatser passar ju inte direkt överallt. Försäljning till Busslink?
Dom skall ju ha RME bussar o uppfattade det som att alla skall nyanskaffas
Citat från: Verspieder skrivet 29 juni 2009, 19:52:35 PM
Någon som vet var Veolia 3874-3882 kan komma att hamna nu? B9S med låggolv och knappt 42 sittplatser passar ju inte direkt överallt. Försäljning till Busslink?
Kör man inte en del i Skåne med liknande bussar?
Citat från: Tomas Fransson skrivet 28 juni 2009, 22:23:04 PM
Intresant att se hur bussflottan kommer att se ut på dom olika garagen...
Ang väster... förlora GS så kanske man blir en grön sköldpadda i randig skorta 8)
Förutsatt att de köper Scania då antar jag? ;)
Citat från: BEL skrivet 29 juni 2009, 20:53:13 PM
Dom skall ju ha RME bussar o uppfattade det som att alla skall nyanskaffas
Det fanns inte heller några krav på ledbussar i de paket Busslink vunnit utan det rör sig om boggi och enkelaxlat.
Ang. frågan om uppställning av fordon, så är det Veolia som äger depån i Järnringen.
Citat från: Verspieder skrivet 29 juni 2009, 19:52:35 PM
Någon som vet var Veolia 3874-3882 kan komma att hamna nu? B9S med låggolv och knappt 42 sittplatser passar ju inte direkt överallt. Försäljning till Busslink?
dom har kvar linje 24 ett år till
är detta ennu en förlustaffär för stockholms skattebetare?
vi har ju att göra med ett bolag som växte sig stora genom underanbud
tex i jönköping
turbolensen har ju minst sagt var stor genom åren
nu gråter jag ju inte över veolia som kan åka hem till frankrike och köra sopbil där
eller conkursia buss
firmor som mäst gort åt pengar för sina ägare genom underanbud och
som ofta har slagit under fötterna för kommunala bolag
Citat från: michael k skrivet 26 juli 2009, 17:28:42 PM
är detta ennu en förlustaffär för stockholms skattebetare?
vi har ju att göra med ett bolag som växte sig stora genom underanbud
tex i jönköping
turbolensen har ju minst sagt var stor genom åren
nu gråter jag ju inte över veolia som kan åka hem till frankrike och köra sopbil där
eller conkursia buss
firmor som mäst gort åt pengar för sina ägare genom underanbud och
som ofta har slagit under fötterna för kommunala bolag
Ja om det är en förlustaffär eller inte, det vet vi inte än. Det är sant att det var ett antal miljoner mellan Busslink och tvåan. Men det betyder inte per automatik att det är en förlustaffär.
I anbudet var det rätt stor del av incitament. Det vill säga att operatören får betalt per stämpling. En anledning till prisskillnad mellan bolagen kan vara en gissning om framtiden. Det vill säga, hur ser resandet ut om 10 år? Har resandet ökat och i så fal med hur mycket? Den som gissar rätt här....
Ekonomin för Busslink är väl inte lysande, slår man på allabolag.se (http://www.allabolag.se/5564735057 (http://www.allabolag.se/5564735057)) så har det gått - 2,3 milj (2005) +20,3 milj (2006), -14,3 milj (2007) och förra året en svag vinst enligt uppgift.
Dock är det ju inte enorma underskott längre. Swebus (http://www.allabolag.se/5560570128 (http://www.allabolag.se/5560570128)) går också med vinst (-306 milj 2006 till +95 milj 2008) och ca 115 milj (2009). Dessvärre ser det ju inte helt lysande ut för Veolia (http://www.allabolag.se/5560424391 (http://www.allabolag.se/5560424391)).
Vad det gäller underbud skall nog inte vissa kommunala bolag vara något föredömme. Att Göteborgs Spårvägar la ett underbud på Frölundatrafiken 2000 är ju ingen hemlighet.....
Citat från: Johan B skrivet 29 juni 2009, 21:22:29 PM
Kör man inte en del i Skåne med liknande bussar?
Finns inga B9S i Skåne.
En kollega på garaget hade mött en mörk ledbuss med personer i med randiga busslinkskortor utmed 58:ans östra del... han sa att dom sa att dom är ute och testkör lite med nytt bränsle...
Citat från: Tomas Fransson skrivet 26 juli 2009, 23:08:00 PM
En kollega på garaget hade mött en mörk ledbuss med personer i med randiga busslinkskortor utmed 58:ans östra del... han sa att dom sa att dom är ute och testkör lite med nytt bränsle...
Nu börjar det läcka känsliga uppgifter, tusan också. De skulle ju inte tagit uniformsskjortorna!
Var ska detta sluta? Det ska i alla fall börja den 20 juni.
/Ted
Vad är det som är känsligt ???
Citat från: Tomas Fransson skrivet 27 juli 2009, 08:42:44 AM
Vad är det som är känsligt ???
Jag tror att Ted är lite ironisk. Eftersom det redan är klart att Busslink skall börja köra i Göteborg är det ju inget att förvåna sig över att de utför provkörningar där.
Varför inte svarta kavajer/byxor, vita skjortor, svarta slipsar, mörka solglasögon och öronsnäckor? ;)
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juli 2009, 08:48:16 AM
Jag tror att Ted är lite ironisk. Eftersom det redan är klart att Busslink skall börja köra i Göteborg är det ju inget att förvåna sig över att de utför provkörningar där.
Tomas är inte alls ute och cyklar. 58:an ligger i Frölundapaketet och där är ju inte vinnaren offentliggjord ännu. Så vad Busslink gjorde på 58:ans sträckning kan man ju undra. Om det nu inte bara var en slump att de tog den vägen.
Citat från: Peter L skrivet 26 juli 2009, 21:45:21 PM
Finns inga B9S i Skåne.
Men däremot ett gäng B9LA om jag inte har fel. Med samma kaross, 7500. Liknande bussar mao :D.
Citat från: Johan B skrivet 27 juli 2009, 12:11:39 PM
Men däremot ett gäng B9LA om jag inte har fel. Med samma kaross, 7500. Liknande bussar mao :D.
Nästan rätt, B9S har 8500LE-kaross, alltså lågentre. I Skåne (Malmö+Kristianstad) kör man med B9LA och 7500-kaross, alltså låggolv.
Citat från: Walter skrivet 27 juli 2009, 15:50:25 PM
Nästan rätt, B9S har 8500LE-kaross, alltså lågentre. I Skåne (Malmö+Kristianstad) kör man med B9LA och 7500-kaross, alltså låggolv.
Veolias vagnar i Partille är B9S med 7500-kaross och låggolv hela vägen. Även Göteborgs Spårvägar har en hel drös, både med en och två leder. Det går alltså utmärkt att få 7500-karossen på både B9LA och B9S.
Citat från: Johan B skrivet 27 juli 2009, 12:10:12 PM
Tomas är inte alls ute och cyklar. 58:an ligger i Frölundapaketet och där är ju inte vinnaren offentliggjord ännu. Så vad Busslink gjorde på 58:ans sträckning kan man ju undra. Om det nu inte bara var en slump att de tog den vägen.
Jag tror herrarna är litet ivriga i nyhetsjakten.
Busslink har visserligen varit och presenterat sig för GS m fl, men det dröjer innan någon verksamhet blir märkbar.
Några "provkörningar" har inte ägt rum, och vilket intresse skulle någon ha av att köra runt under tiden som anbud utvärderas? Det är ju liksom antingen för sent eller för tidigt.
Frågan kvarstår varifrån ränderna kom, för ur går de ju aldrig. ;)
/Ted
Ja vi får väll se vad som sker...
Sen så idag så var det en fågel som viskade i mitt öra att troligtvis så blir det Solaris i mölndal och partille och omni express på blå... men som sagt vi får se hur det blir i verkligheten. Inget är ju riktigt klart ännu.
Citat från: Tomas Fransson skrivet 27 juli 2009, 22:00:39 PM
Solaris i mölndal
Om det visar sig att det blir så: (http://kurts-smilies.de/up.gif)
Citat från: Tomas Fransson skrivet 26 juli 2009, 23:08:00 PM
En kollega på garaget hade mött en mörk ledbuss med personer i med randiga busslinkskortor utmed 58:ans östra del... han sa att dom sa att dom är ute och testkör lite med nytt bränsle...
Citat från: Ted S skrivet 27 juli 2009, 20:46:23 PMFrågan kvarstår varifrån ränderna kom, för ur går de ju aldrig. ;)
Menar du att Busslink inte har monopol på randiga skjortor... och att det alltså kan finnas andra I Göteborg som har samma mönster?! Hemska tanke! :P ;)
Skämt åsido, men randiga skjortor finns det nog ganska gott om (är väl bland de vanligaste mönstren som finns) så vad är det egentligen som säger att vederbörande kom från just Busslink? Enbart skjortor (till blåjeans eller vadå?) låter även överlag som en lite udda klädsel i sammanhanget.
När kommer beskedet om Västra Frölunda ? Det har gått en månad nu....
Citat från: 1896 skrivet 06 augusti 2009, 13:18:27 PM
När kommer beskedet om Västra Frölunda ? Det har gått en månad nu....
Det är sagt den 24 augusti 2009
Citat från: Tomas Fransson skrivet 27 juli 2009, 22:00:39 PM
Ja vi får väll se vad som sker...
Sen så idag så var det en fågel som viskade i mitt öra att troligtvis så blir det Solaris i mölndal och partille och omni express på blå... men som sagt vi får se hur det blir i verkligheten. Inget är ju riktigt klart ännu.
I anbudet var det krav på boggiebuss klass II, lågentré med minst 50 sittplatser på Blå Express och på Ö-snabben.
Tack.
Citat från: Knallhatt skrivet 06 augusti 2009, 13:48:41 PM
Det är sagt den 24 augusti 2009
Kan GS negativa trend vändas, jag är tveksam.
Citat från: Jan skrivet 07 augusti 2009, 15:02:25 PM
Kan GS negativa trend vändas, jag är tveksam.
Vi får väl se; gängse upphandlingsrutiner av idag att ej förglömma:
Anbudsrunda
Besked om vinnare
Överklagan, minst en instans..
Kontraktsundertecknande
sen vet vi ;) :-X
Citat från: Bussmicke skrivet 07 augusti 2009, 22:28:12 PM
Vi får väl se; gängse upphandlingsrutiner av idag att ej förglömma:
Anbudsrunda
Besked om vinnare
Överklagan, minst en instans..
Kontraktsundertecknande
sen vet vi ;) :-X
Det har inte varit många överklagande i Västtrafiks område, Borås & Sjuhärad undantaget.
Ale & Lila Expresss överklagades inte. Inte heller Lysekil & Sotenäs eller Kungsbacka överklagades. Mölndal, Partille, Blå Express & Ö-snabben......
Citat från: Knallhatt skrivet 08 augusti 2009, 08:22:25 AM
Det har inte varit många överklagande i Västtrafiks område, Borås & Sjuhärad undantaget.
Ale & Lila Expresss överklagades inte. Inte heller Lysekil & Sotenäs eller Kungsbacka överklagades. Mölndal, Partille, Blå Express & Ö-snabben......
Kors i taket..
Citat från: Knallhatt skrivet 08 augusti 2009, 08:22:25 AM
Det har inte varit många överklagande i Västtrafiks område, Borås & Sjuhärad undantaget.
Man kan uttrycka det på annat sätt: "... bortsett från dem där Borås Lokaltrafik har varit med."