(http://i461.photobucket.com/albums/qq337/ScandinaviaTrucking/BUSSES/buss008.jpg)
(http://i461.photobucket.com/albums/qq337/ScandinaviaTrucking/BUSSES/buss006.jpg)
Snygg låda på taket ... Skulle passa på våra här i uppsala :P
Tycker det verkar vara en jobbig placering med skidlådan på taket.... ;D ::)
Har du tur så följer det med en stege så når du upp ändå.. ;D ;D ::)
Tror detta är en Arriva buss som ska gå mellan Helsingborg-Ängelholm alla gånger ::)
Snanare en Swebus, vi har ju redan sådana i 67-serien.
den har en halv ruda det brykade alla arriva har en mag sänsla.
Fattar inte varflör dom ska ha delat ruda för har dom tröttnat på helruda nu Swebus börja undra.
En av Swebus nya, står 3 st på Busspunkten.
Trevligt var kommer denna köra då hoppas det blir linje 220 8)
Vilken nr kommer den ha då måste vara på 68xx väl ???
Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 april 2009, 22:43:03 PM
Trevligt var kommer denna köra då hoppas det blir linje 220 8)
Vilken nr kommer den ha då måste vara på 68xx väl ???
Snarare 00XX skulle jag tro...
Ook men den har tyska regplåtar den kom ifrån båten Scandlines nere vid Helsingborgs hamn.
Då kom den ifrån tyskland sen vidare till Danmark sen till Sverige.
(http://i461.photobucket.com/albums/qq337/ScandinaviaTrucking/BUSSES/buss007.jpg)
Än så länge är det väl bara Swebus som har gas på sina pendellinjer malmö-lund i Skåne, så den borde vara dit den ska. Tillhösten ska ju fler regionlinjer köras med gas.
Citat från: Walter skrivet 03 april 2009, 07:22:04 AM
Än så länge är det väl bara Swebus som har gas på sina pendellinjer malmö-lund i Skåne, så den borde vara dit den ska. Tillhösten ska ju fler regionlinjer köras med gas.
Om jag säger att jag hört ganska starka rykten om att de ska till Arriva istället ;-) - nån som skulle bli ledsen då? =)
Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 april 2009, 22:22:42 PM
den har en halv ruda det brykade alla arriva har en mag sänsla.
Fattar inte varflör dom ska ha delat ruda för har dom tröttnat på helruda nu Swebus börja undra.
Med tanke på vad det kostar att byta vindrutan, så är delad starkt att föredra. Minns jag rätt så kostar en fullstor vindruta monterat och klart 17´på en B9S. Sen är ju fördelen med stående torkare på vintern ett annat, om än mindre, skäl.
Citat från: virtual1 skrivet 04 april 2009, 00:52:49 AM
Om jag säger att jag hört ganska starka rykten om att de ska till Arriva istället ;-) - nån som skulle bli ledsen då? =)
På bussen står Pendel och enda pendellinjer Arriva har är Malmö-Falsterbo och Malmö-Trelleborg. Då är ju bussen på fel ställe. Att den ska dit vore konstigt även för att man där inte har några krav på gasdrift, dessutom kör man med Scania...
Nej, Swebus Helsingborg för trafik på Pendeln Landskrona-Helsingborg-Höganäs är ingen högoddsare...
Citat från: CS skrivet 04 april 2009, 06:58:45 AM
På bussen står Pendel och enda pendellinjer Arriva har är Malmö-Falsterbo och Malmö-Trelleborg. Då är ju bussen på fel ställe. Att den ska dit vore konstigt även för att man där inte har några krav på gasdrift, dessutom kör man med Scania...
Nej, Swebus Helsingborg för trafik på Pendeln Landskrona-Helsingborg-Höganäs är ingen högoddsare...
Vi får väl se ;-)
Skulle inte MAN sluta tillverka A26:an?
Sen borde Thygessons MAN också vara på G till Sverige eftersom de snart är trafikstart för dem
Citat från: virtual1 skrivet 04 april 2009, 11:10:12 AM
Vi får väl se ;-)
Vad säger dina starka rykten i så fall att den är ämnad åt för trafik?
Okey kanske dom kör på linje 220 då ner ska dom köra då nån som vet ???
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 04 april 2009, 15:21:23 PM
Sen borde Thygessons MAN också vara på G till Sverige eftersom de snart är trafikstart för dem
´
? har jag missat något?
Citat från: CS skrivet 04 april 2009, 15:22:51 PM
Vad säger dina starka rykten i så fall att den är ämnad åt för trafik?
Helsingborg-Ängelholm eller Falsterbo/Trelleborgstrafiken är väl inte alltför vågad gissning =)
Citat från: virtual1 skrivet 04 april 2009, 19:29:55 PM
Helsingborg-Ängelholm eller Falsterbo/Trelleborgstrafiken är väl inte alltför vågad gissning =)
Helsingborg-Ängelholm är ju ingen Pendelllinje och ganska långt ifrån att bli det också så det lär det inte vara.
Och som sagt skulle det förvåna mig stort att sätta in en gasbuss på en linje utan gaskrav. Men, detta lär ju tiden ge svar på.
Hej!
Arriva har enligt säker källa beställt 9st MAN A26 som ska rulla på Söderslättstrafiken, i huvudsak linje 100 och 150. Deras bussar ska levereras innan påsk, så det skulle kunna vara en av dessa.
Mvh. C-M
Det skulle vara intressant att se denna buss i "neoplanskal" (Centroliner) som vi har på några bussar i uppsala :)
//Jajje
Citat från: C-M skrivet 05 april 2009, 20:31:49 PM
Hej!
Arriva har enligt säker källa beställt 9st MAN A26 som ska rulla på Söderslättstrafiken, i huvudsak linje 100 och 150. Deras bussar ska levereras innan påsk, så det skulle kunna vara en av dessa.
Mvh. C-M
Överger man Omni? Otroligt hur mycket det paketet utökats sedan trafikstart, var väl ca tio st extra förra gången. Nu kanske man slutar köra med de importerade danska höggolvade bussarna och de danskregistrerade vikarebussarna.
Citat från: C-M skrivet 05 april 2009, 20:31:49 PM
Hej!
Arriva har enligt säker källa beställt 9st MAN A26 som ska rulla på Söderslättstrafiken, i huvudsak linje 100 och 150. Deras bussar ska levereras innan påsk, så det skulle kunna vara en av dessa.
Mvh. C-M
Mer än 1st kan jag köpa. Kul att trafiken går bra och att man satsar på den såpass.
Swebus ska inte ha någon till sin trafik 219-225 i Helsingborgsområdet. Det är beställt 8 stycken till trafiken på linjen 506 520 som börjar i december.
Citat från: Jan skrivet 10 april 2009, 12:02:07 PM
Swebus ska inte ha någon till sin trafik 219-225 i Helsingborgsområdet. Det är beställt 8 stycken till trafiken på linjen 506 520 som börjar i december.
Men inte ger man dessa linjer Pendelstatus?
Borde finnas andra linjer som ligger före att bli uppgraderade till Pendel.