Välkommen tillbaka till SL-land! :D
(http://m224.nu/temp/IMG_0924.jpg)
Swebus 5474 vid Flemingsbergs centrum den 23/2-2009 kl 16:41.
Fotade själv vagnen på 702 i lördags på väg till jobbet.
Jag tror inte den är saknad av passagerarna i Umeå. Hur det är bland förarna vet jag inte.
Jag älskar Citaro, det är komiskt att Tyska bussar går bäst i snömodd. Åkte 5470 hem på 172 och den gick som en stridsvagn. ;)
Vi kanske skulle starta Citaro.se....
Det är ju trevliga bussar att åka med, synd bara att de stenhårda sätena förstör alltihop...
Citat från: AO skrivet 23 februari 2009, 21:46:32 PM
Det är ju trevliga bussar att åka med, synd bara att de stenhårda sätena förstör alltihop...
Men nästan alla sittdynor i Huddinge/Borkyrkas är utbytta mot tjockare diton. :)
Snyggt.. ;)
Men fel teckensnit på skyltningen. Har ej blivit omprogramerad sedan Umeå.
Citat från: MGA skrivet 24 februari 2009, 12:44:14 PM
Snyggt.. ;)
Men fel teckensnit på skyltningen. Har ej blivit omprogramerad sedan Umeå.
Jag tyckte väl att det var något konstigt med typsnittet! :D
Citat från: MGA skrivet 24 februari 2009, 12:44:14 PM
Snyggt.. ;)
Men fel teckensnit på skyltningen. Har ej blivit omprogramerad sedan Umeå.
Det kommer säkert att åtgärdas snarast ;)
Trevlig bild på helt ok vagn! I augusti skulle denna upp till Umeå och det var ett j***a sjå att få tag i den då man av misstag satt ut den på ett Nynäshamns-omlopp. När den väl ankom Västerhaninge vart det full fart upp mot Umeå.
Citat från: M224 skrivet 23 februari 2009, 19:00:07 PM
Jag älskar Citaro, det är komiskt att Tyska bussar går bäst i snömodd. Åkte 5470 hem på 172 och den gick som en stridsvagn. ;)
Varför är det komiskt? Det finns gott om snö och kyla på vintern i Tyskland. Dessutom har ju närliggande Österrike och Schweiz rejäla vintrar och backar så det skulle nog vara underligt om inte noggranna tyskar såg till att prylarna fungerar i snö.
Citat från: Cero skrivet 25 februari 2009, 19:37:25 PM
Varför är det komiskt? Det finns gott om snö och kyla på vintern i Tyskland. Dessutom har ju närliggande Österrike och Schweiz rejäla vintrar och backar så det skulle nog vara underligt om inte noggranna tyskar såg till att prylarna fungerar i snö.
Det var mera menat att jag tycker att det är så mycket snack om att det bara är svenska företag som kan bygga fordon som klarar vinterväglag. Någon som verkligen inte stämmer!
Citat från: M224 skrivet 25 februari 2009, 20:14:12 PM
Det var mera menat att jag tycker att det är så mycket snack om att det bara är svenska företag som kan bygga fordon som klarar vinterväglag. Någon som verkligen inte stämmer!
Tyskar och polacker bygger bussar som passar det svenska vinterväglaget väldigt bra. ;D
Svenskar bygger bussar som passar medelhavsvinterväglag bra. ;)
Synd bara att det inte finns någon värme att tala om. Citaro är definitivt den vagn jag inte vill åka med när det är kallt ute.
/Måns
Citat från: Måns Johannesson skrivet 25 februari 2009, 23:21:28 PM
Synd bara att det inte finns någon värme att tala om. Citaro är definitivt den vagn jag inte vill åka med när det är kallt ute.
/Måns
Där kan jag inte riktigt hålla med. Mercorna i 59-serien i Bromma har / har haft bland den bästa värmen av alla bussar vi har. 54-vagnarna vet jag inte hur de var när de var nya men de är sämre än 59-vagnarna. Luft i systemet, dålig cirkulation, trasiga fläktar - gud vet vad det kan vara.
Jag åker med 54xx serien titt som tätt och kan inte klaga på värmen alls.
Hur 59-serien är kan jag inte uttala mig om men Botkyrkas ledvagnar i 54-serien är bedrövliga. Dålig värme i kombination att dörrarna i många fall inte sluter tätt gör dem väldigt kalla, speciellt för oss som är hänvisade till barnvagnsplatserna.
/Måns
Citat från: Måns Johannesson skrivet 26 februari 2009, 15:06:05 PM
Hur 59-serien är kan jag inte uttala mig om men Botkyrkas ledvagnar i 54-serien är bedrövliga. Dålig värme i kombination att dörrarna i många fall inte sluter tätt gör dem väldigt kalla, speciellt för oss som är hänvisade till barnvagnsplatserna.
/Måns
Jag är visserligen varmblodig så det kan ju vara det. 8)