(http://medlem.spray.se/garageland/Diverse/Obbola_1.jpg)
(http://medlem.spray.se/garageland/Diverse/Obbola_2.jpg)
(http://medlem.spray.se/garageland/Diverse/Nordmaling_1.jpg)
HEJ
Tack Greger för mycket trevlig och intressant läsning. Självklart vill man gärna se mer gamla tidtabeller så jag väntar med spänning.
/J
En viss utökning av trafiken Umeå-Nordmaling har skett under de senaste 30 åren. ;)
http://tabussen.nu/fprw/tidtabeller/1590.pdf
Citat från: Verspieder skrivet 02 november 2008, 16:04:11 PM
En viss utökning av trafiken Umeå-Nordmaling har skett under de senaste 30 åren. ;)
http://tabussen.nu/fprw/tidtabeller/1590.pdf
Det där kan ju inte varit all trafik mellan Nordmaling och Umeå. Bör ha gått mer bussar än så redan på den tiden. Men dom fanns nog med i annan tabell....?
/J
Citat från: Jona skrivet 02 november 2008, 16:13:24 PM
Det där kan ju inte varit all trafik mellan Nordmaling och Umeå. Bör ha gått mer bussar än så redan på den tiden. Men dom fanns nog med i annan tabell....?
/J
Nej, tidtabellen visar endast Continentbus trafik på sträckan, Linjebuss stod för merparten av trafiken.
Aha! Fanns det inga samlingstidtabeller då?
Citat från: Verspieder skrivet 02 november 2008, 16:31:25 PM
Aha! Fanns det inga samlingstidtabeller då?
Nej, inte ville man väl skylta med konkurrentens bussturer?
Kan nämna att den trafik som Continentbus hade lokalt i Umeåområdet under 1980 inför sammanslagningen mellan Skelleftebuss och Continentbus(som skedde 1981) tillsammans med några bussar överläts till Umeå Lokaltrafik AB. Det var förutom linjerna i tidtabellen ovan även linjen Botsmark-Umeå via Gravmark-Sävar. Minns ej om Ultra trafikerade Nordmalingslinjen överhuvudtaget, i så fall endast en kort tid, linjen överläts vidare till Linjebuss och återfinns i alla fall i LB:s tidtabell från hösten -81. Botsmarkslinjen överlät Ultra till Sävar Trafik under 1981 medan Obbolalinjen som bekant då inordnades i stadstrafikens linjenät.
Skoj att få se en sådan Jonckheere så långt norrut, vad hette den modellen av deras kaross?