(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_3852_FHK035_Flemingsberg_080926.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_3852_FHK035_Fittja_080926.jpg)
Så ska det se ut! :D
Är den här ensam i sin serie? Den stämmer nämligen inte överrens med de SL-lackade Volvoledvagnar i 38-serien som jag är van vid..
Citat från: Karsten skrivet 26 september 2008, 22:38:00 PM
Är den här ensam i sin serie? Den stämmer nämligen inte överrens med de SL-lackade Volvoledvagnar i 38-serien som jag är van vid..
Tja, 3853-3859 var väl likadana med undantag för typsnittet för inventarienumret möjligen, tror dock inte nån av dem är i livet längre, det mest irriterande dock är att just 3852 är den jag inte fått på bild av den bunten *suck*
Citat från: virtual1 skrivet 26 september 2008, 23:14:02 PM
Tja, 3853-3859 var väl likadana med undantag för typsnittet för inventarienumret möjligen, tror dock inte nån av dem är i livet längre, det mest irriterande dock är att just 3852 är den jag inte fått på bild av den bunten *suck*
Aha, det var fler! 3852 kan du säkert få på bild, Bussmicke lyckades ju idag.
För mig är det en gammal bekant sedan minst förra vintern, att jag fick åka med den idag efter Eskilstunabesöket var bara ren slump. Kunde lika gärna varit Blått..
Citat från: virtual1 skrivet 26 september 2008, 23:14:02 PM
Tja, 3853-3859 var väl likadana med undantag för typsnittet för inventarienumret möjligen, tror dock inte nån av dem är i livet längre, det mest irriterande dock är att just 3852 är den jag inte fått på bild av den bunten *suck*
I serien 3852-3859 finns nu bara nämnda 3852 samt 3857 i Södertälje kvar i trafik. Övriga har för längesedan tagits ur trafik och förpassats till Hölö.
den skiljer sig också lite från 3865-3872 genom att ha högerspegeln på dörren
Citat från: homer skrivet 27 september 2008, 00:31:29 AM
den skiljer sig också lite från 3865-3872 genom att ha högerspegeln på dörren
Och Nococitystolar samt gula ledstänger. Är det inte dubbel mittdörr också?
Citat från: Oskar A skrivet 27 september 2008, 00:22:36 AM
I serien 3852-3859 finns nu bara nämnda 3852 samt 3857 i Södertälje kvar i trafik. Övriga har för längesedan tagits ur trafik och förpassats till Hölö.
3852 är sedan i maj 2008 placerad i Huddinge/Botkyrka medan 3857 finns kvar i Södertälje.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 september 2008, 11:30:43 AM
Jo visst 1-2-1-0
Hela den serien beställdes till Södertälje, 3865-72 (1-1-10) beställdes till Tyresö som de första nya vagnar sedan Swebus tagit över där
Och ett väldigt bra köp måste det varit. Jag vet inte hur driftsäkra och dyra i underhåll de här vagnarna varit i jämförelse med andra, men de är fortfarande väldigt pigga och trevliga och ett självklart val om man får välja vagn.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 september 2008, 11:42:30 AM
Dessa var ju de första ledbussarna till SL området med "riktig" motor.
Så 3852-3859 har alltså symaskinsmotor?
CitatDessa var ju de första ledbussarna till SL området med "riktig" motor.
340 hk i dessa, det var mer än jag trodde. De i Swe 18-serie har 285. Nu vet man varför det är sån skillnad på dessa... :D
CitatOch ett väldigt bra köp måste det varit. Jag vet inte hur driftsäkra och dyra i underhåll de här vagnarna varit i jämförelse med andra, men de är fortfarande väldigt pigga och trevliga och ett självklart val om man får välja vagn.
Ja det är bra ös i dessa. Undrade varför de så simpelt pinnar ifrån trängselbussarna i bla kaffebacken, men svaret till det ser man ju nu... :o ;D
Citat från: Ulf Rådeström skrivet 27 september 2008, 11:25:54 AM
3852 är sedan i maj 2008 placerad i Huddinge/Botkyrka medan 3857 finns kvar i Södertälje.
Då är det andra gången den är i mina hemtrakter.
Vilken placering som var där emellan vet jag ej.
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/3800/Swebus_3852_FKH035_Tumba_071106.jpg)
CitatDet är väl t.om 355 i dessa, sedan blev det 360 året efter
3865-3872 har 250 kW, vilket blir 340 hk.
3966-3969 har 265 Kw, vilket blir 360 hk.
Trängselbussarna som rullar här i Stockholm har också 340 hk.