http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=45062 (http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=45062)
http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=45063 (http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=45063)
http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=45066 (http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=45066)
/Janne
Kul. Den första ser ut att vara en H10 i 66xx-serien. De andra är två av H13 5461-5470. Var är vi någonstans? Kan inte lista ut det av den ryska texten.
Citat från: Cero skrivet 22 september 2008, 19:59:32 PM
Kul. Den första ser ut att vara en H10 i 66xx-serien. De andra är två av H13 5461-5470. Var är vi någonstans? Kan inte lista ut det av den ryska texten.
Yaroslavl region
Uppe i höger hör finns en flagga för engelska.
/Janne
Citat från: Janne Rickman skrivet 22 september 2008, 21:02:07 PM
Yaroslavl region
Uppe i höger hör finns en flagga för engelska.
/Janne
Tack! :)
Citat från: Cero skrivet 22 september 2008, 19:59:32 PM
Kul. Den första ser ut att vara en H10 i 66xx-serien.
Kan det inte vara en H10 ur 65-serien. Kallhäll fick ju 6553 - 6558 från Bromma.
6553 var visserligen ett stolpskott, som fick bärgas fyra ggr på tre dagar, men ändå...
/J
Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 september 2008, 21:20:34 PM
Taket verkar omålat så en sen 65** vagn isåfall, jag minns inte var brytpunkten var men ovanför 658** i alla fall.
Jag tror den som var först med omålat tak var 6609. Denna var först i den leverans som inleddes i december 1983, efter ett sex månader långt leveransuppehåll. Även andra detaljer skilde from denna individ, bl.a. avsaknaden av trycklisten.
Undrar om inte brytpunkten är från och med 6600
/Peter
Citat från: Cero skrivet 22 september 2008, 22:46:40 PM
Även andra detaljer skilde from denna individ, bl.a. avsaknaden av trycklisten.
Inga trycklister på 6553 - 6558. Knappar rakt igenom. Byggdes dom om i Bromma?
6553-60 har ett förflutet ute på Ekerö,när dessa var nya. 8)
/Peter