(http://web.telia.com/~u60303355/P5140002.JPG)
´?
Loket var upp en snabbsväng för att mäta motståndet i rangerbromsarna, det används i hela Sverige där det finns spiralbromsar, efter att ha kört igenom alla bromsar på bandården i Sundsvall så körde de för egen maskin upp till Ånge och mätte de bromsar som är i bruk där, sedan körde de ner till Sundsvall igen för att lastas och transporteras vidare ned till sydligare nejder.
Antar att denna Z70 (är det väl?) är specialutrustad på något vis... eller?
Det är en Z65 eller rättare sagt en DAL och har mätutrusningen placerad vid ena hjulaxeln, samt en mätare inne i hytten som får ut ett diagram.
Citat från: Peter Sandström skrivet 14 maj 2008, 18:45:40 PM
(http://web.telia.com/~u60303355/P5140002.JPG)
Taskigt om trucken tappar greppet om den
Citat från: Johan H skrivet 15 maj 2008, 16:49:58 PM
Taskigt om trucken tappar greppet om den
Det händer faktiskt.
Cargonet tappade våran trailer rätt ner i en tågvagn, och ett gäng ton broccoli stod längre inte kvar i trailern.
Intresannt att trucken kan plocka upp loket med sin befintliga lyftutrustning.
Nu kommer ett par frågor.
Är loket på något vis ombyggt för denna typ av lyft?
Varför transporteras loket på en vagn? Man borde ju kunna flytta på mätutrustningen.
Citat från: David S skrivet 16 maj 2008, 08:46:08 AM
Intresannt att trucken kan plocka upp loket med sin befintliga lyftutrustning.
Nu kommer ett par frågor.
Är loket på något vis ombyggt för denna typ av lyft?
Klart det måste vara anpassat för lyftas så där..
Citat från: David S skrivet 16 maj 2008, 08:46:08 AM
Varför transporteras loket på en vagn? Man borde ju kunna flytta på mätutrustningen.
Kanske av tidsskäl? Z65 har sth 60, så om man lastar den på en vagn går det lite fortare att transportera runt den i Sverige.
/Jonas
Citat från: Daniel Söderberg skrivet 16 maj 2008, 14:34:59 PM
Klart det måste vara anpassat för lyftas så där..
Anpassat är det förstås men knappast ombyggt för det. Det ingår i konstruktionen att loket skall klara ett sådant lyft.