Capitolen också som modell - men för vänstertrafik!

Startat av LYR, 09 maj 2013, 01:58:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

Ja det kan du ha rätt i!
Upplägget att skicka med är ju inte så dumt
så får man stå för den dyra arbetskostnaden själv!

CF-modellen är helt OK enligt min uppfattning även om ex.vis
backspegelarmarna var väl grova. Å andra sidan så lossnar de
inte så lätt heller!

Mr H

LYR


Mr H

#182
Var i Västberga idag och hämtade den av mig beställda modellen av H21 5406.
En synnerligen fint gjord modell MEN då är det desto mer beklämmande att kunna konstatera att lacken på bakpartiet ser för j-ig ut i fältet mellan rött och vitt. Ser ut som att det är målat på fri hand och hackigt och eländigt snett och vint! Tänk att förstöra en sådan ambitiös modell med ett sådant kladd!

Lämnar tillbaka min i morgon och jag hoppas förstås att det endast är min modell som ser ut så här och inte hela upplagan. Men ett bra tips till er andra som åker dit för att hämta sina modeller är att kolla lacken speciellt då fältet mellan rött och vitt på bakpartiet att det är OK. Trist, trist, trist långt bortom mina förväntningar på Jeco!

Gjorde vagnbyte idag i Västberga till en snyggare vagn! Säga vad man vill men det där gänget är alltid trevliga och bra att ha att göra med så nu känner jag mig nöjd! Tog med och visade den snygga CF:en för dem från Atlas Edition för 230 spänn så kanske de kan få en uppfattning om var priset bör ligga någonstans. De kände faktiskt inte till den modellen.

Mr H


Mr G

Västberga? Då var den väl skyltad 65. 66 kan vara ok också om det var nära San Remo.
吉先生

Mr H

Citat från: Mr G skrivet 18 juli 2014, 22:08:03 PM
Västberga? Då var den väl skyltad 65. 66 kan vara ok också om det var nära San Remo.

Eller också kommer någon förbi felskyltad "71" bak! :D Det där är i Volvo Ernst Nilssons gamla lokaler. För många år sedan så stog en Volvobil ej hinderfritt mot järnvägsspåret som stryker tätt intill väggen vilket snabbt korrigerades med hjälp av en T21:s koppelstång. Den Volvon kunde de nästan spika upp på väggen efter det!


Mr H

Nico

Var och hämtade mitt exemplar igår. Är nöjd på det hela taget, men har trist nog avbeställt de övriga då jag inte kan motivera mer än en pga priset.

Kollade baktill och den ser OK ut för min del. Kan ju vara ett olycksfall i arbetet om det blev kladdigt då de ju delvis är handgjorda... vilket väl då även inbegriper en del av målningen. Länkar till en 'verkstadsbild' från VV Model.

På det hela taget en trevlig modell att få som tillskott till samlingen. Nu får vi se hur Jecos CF:ar blir istället.






»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

HJP

****
Nu har byggsatsen till Capitolen kommit:



Här en samlingsbild på innehållet. En del gjutskägg finns, men det borde inte vålla några problem.
Dekalark med reklamskyltar finns med.



En positiv överraskning, är vad som förefaller vara "skräddarsydd" maskeringstejp, med anvisningar, enligt papperet på bilden.

HJP

LYR



Förutom byggsatserna som snabbt blev utsålda finns ännu dessa  versioner kvar, men enl. uppgift är fler byggsatser beställda.
/LYR