I dag fick jag tillfälle att fotografera två modeller. Inte bästa fotoförhållandet, men bättre än inget.
Här SS-Capitolen H21 5032.
Helt fantastiskt vackert, en så sjukt detaljrik modell!! Ett fantastiskt jobb samtliga inblandade lagt ner för få fram denna historiska bussmodell! En riktigt stor eloge tillägnas samtliga inblandade!! Häpnadsväckande snyggt!!

MEN: Av döma av alla de flertal foton, dels i denna specifika tråd, samt även i andra innehållande trådar med bilder på SL:s Capitoler, så har iaf undertecknad alltid endast sett den röda linjen längsmed de utbuktande sidoplåtarna utefter karrossidan vid fram och bakdörr, som att den röda linjen följer JÄMNSMED skiljelinjen mellan vitt/rött under silver/slash/midjelisten/slash/ aluminiumlisten, så som den följer över dörrarna, dvs inte så som modellen här på provexemplaren ser ut, med det röda i överkant med midjelisten, strax under fönsterlinjen. Jag må ha fel, annars är det kanske en ack så viktig men produktionsmässigt enkel(?) detalj som bör beaktas om möjligt.
Jämförelsebilder:

Sedan en liten sak till: Är det månne en synvilla man får från foton, eller är det så att snibben i fronten egentligen var aningen mer utbredd, att den lite mer gick så att säga "nästan runt hörnen" upptill under vindrutan?
Jag vill absolut inte låta kritisk eller nitisk, då jag egentligen inte är lika hemma på Capitol som efterföljande Scanias CR modeller, och detta ska definitivt som påtalat, lovordas som en enastående sällsynt detaljerad, vacker, spännande och framförallt: en högst efterlängtad bussmodell i modellbussammanhang!

Hoppas det var ok, HJP, att jag använde din bild för att förtydliga vad jag syftar på:)
//M
*Editerat inlägg 2014-05-12 22-00*