Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 4 ... 10
1
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: Leyland i diket 1968
« Senaste inlägg av Railmaster skrivet Idag kl. 14:05:33 »
Vinterdäck på bussar i SL-trafiken, har man det nu för tiden?
2
Busstrafik / SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Senaste inlägg av igel skrivet Idag kl. 13:49:52 »
Det betyder att Arriva har 18% av sina fordon i Skåne och 30% i Norrort och den resterande hälften är Ekerö och Råsta. Förlorar de Råsta är det som sagt, inte mycket kvar.
3
Bussnack / SV: Busslink 75xx
« Senaste inlägg av DEB skrivet Idag kl. 13:36:06 »
Och det är vi glada för, jag har nu bläddrat igenom och njutit av dina senast upplagda bilder. Jag uppskattar alltid när du kommer med nya bilder på hemsidan och håller regelbundet utkik efter dem, så tvivla inte på att du har din publik som gillar det du gör. :)
4
Busstrafik / SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Senaste inlägg av Gano skrivet Idag kl. 13:17:06 »
I Helsingborg har Arriva 90 fordon. I Kristianstad har de nu 54 (ex Transdev) fordon, stadstrafik plus viss regiontrafik. I december tillkommer 31 nya bussar för både stads och region.
5
Busstrafik / SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Senaste inlägg av Bussmicke skrivet Idag kl. 12:47:01 »
Sen blir väl det typ 50% och resten i Skåne eller nå´t.
6
Busstrafik / SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Senaste inlägg av buskörare skrivet Idag kl. 11:45:07 »
Oj, har Arriva bara 812 fordon. Minst 75% av dessa lär ju gå inom SL-trafiken?
7
Busstrafik / SV: Ofgrulia Transport & Personal, vad är det för bussbolag?
« Senaste inlägg av buskörare skrivet Idag kl. 11:41:37 »
Att varningslampor lyser och piper är vi som kör tyvärr vana vid. Även på sprillans nya bussar, kan det vara rena flipperspelet. Oftast betyder dom inget, vi som kör brukar snabbt lära oss vilka man ska ta på allvar och inte. Men jag förstår att det inte ser så förtroendeingivande ut när det ibland lyser rött, stopp och massa annat som gemene man ser som illavarslande.
Jag kör inte på Ofgrulia kanske ska tilläggas.
8
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: Leyland i diket 1968
« Senaste inlägg av Leyland skrivet Idag kl. 11:16:26 »
Tack Ted,

torde vara H34 4375 som den 18 december 1968 klockan 19.25 på linje 185 tur i kurvan vid Larsbodavägen  / Säfflegatan inte tog styrning, utan gick rakt igenom ett staket och ut i diket. Bussens front demolerad.

Vagnen avregistrerades därefter och kom i trafik först igen 21 januari 1970 efter renovering.

Vagnen var Hammarby trogen och en bekant har noterat den 5 februari 1977 "taket löst". Vagnen avställdes 21 februari 1977 kom ej åter i trafik.
9
Busstrafik / SV: Ofgrulia Transport & Personal, vad är det för bussbolag?
« Senaste inlägg av Ersa skrivet Idag kl. 11:04:36 »
Många i samhället verkar anse att det är mellanhandens eller köparens ansvar att demontera dekaler och annan identifikation från ett begagnat fordon, oavsett typ och modell. Men sist och slutligen är det alltid säljarens (dvs den dåvarande fordonsägarens) ansvar.

Mest livat om detta blev det ju då olika små och medelstora hantverkares firmanamn från Västeuropa och USA syntes på pickuper som i media syntes användas av olika terrorklassade grupper i Mellanöstern. Även där var det faktiskt säljarens ansvar att stripa av själv, eller leja in nån annan för åtgärden.
10
Busstrafik / SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Senaste inlägg av Lars-Håkan_E skrivet Idag kl. 10:57:14 »
Tänk även på att i dessa siffror ingår samtliga fordonsslag, Lastbilar, släpvagnar och olika typer av personbilar, ska man sedan bara ha med linjebussar så blir det ännu knöligare då en del av företagen bedriver en omfattande beställningsverksamhet med särskilda bussar.
Sidor: [1] 2 3 4 ... 10