Fridströms lämnar avtal med Nobina

Startat av Ted Selander, 29 juni 2016, 16:24:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Vid hållplatserna för 639 och 676 på Tekniska vore ju en riktig karta att föredra. Tillräckligt utzoomad att hela 676, 639 (samt 641 och 642) tydligt kan märkas ut. Samt var Rimbo, Hallstavik, Herräng och Norrtälje ligger i förhållande till varandra på kartan. Detta är det många ovana resenärer som inte har en klar bild av idag.
På kartorna i 639ans två hållplatskurer på Rimbo station idag ser man t.ex som mest till Brottby i söder och Edsbro i norr, vilket inte ger en tillräckligt bra helhetsbild över hela linjens dragning.

Det finns en hel del man kan förbättra för kunderna i trafikområdet i längre in i framtiden, men det gäller ju att man då har bra kommunikation mellan alla parter, samt att det finns optimism och lyhördhet hos Trafikförvaltningen.

Lars_L

Nu är vi något utan får ämnet, men vad som saknas tycker jag är väl bra schematiska linjenätskartor (s.k. tunnelbanekartor). Riktiga kartor med linjerna utmärkta är ju bra för vissa syften, men de ger en väldigt dålig överblick, särskilt om det är stora områden och man inte är helt hemma i områdets geografi. Tyvärr är ju då linjekartor som finns i tidtabellshäftena väldigt undermåliga, men där tycker jag TFL (i övrigt inte världen bästa på kommunikation), har en bra lösning; för varje knutpunkt har man ju en särskild framtagen linjenätskarta som visar på ett enkelt och snabbt sätt destinationer och alla större hållplatser för linjerna som går från knutpunkten.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Carl Eric

Kanske dags att dela upp tråden i två delar, en om att Fridström lämnar trafiken och (ytterligare) en tråd om 639:ans trafikupplägg...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Lövdahl

Citat från: Carl Eric skrivet 04 juli 2016, 08:59:09 AM
Kanske dags att dela upp tråden i två delar, en om att Fridström lämnar trafiken och (ytterligare) en tråd om 639:ans trafikupplägg...

Knappast!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bussmicke

Varför inte?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Har man något att skriva om ursprungsämnet kan man väl bara fortsätta skriva i den existerande tråden? Dessutom är den bara tre sidor än så länge, och därför knappast svåröverskådlig. Skulle den i framtiden bli uppåt sju-åtta sidor med många helt olika ämnen (utan släktskap med varandra) kan man nog ju dela den först då.

Joakim Wahlberg

Nu är den uppe i åtta sidor enligt min telefon ;) ;)

Eftersom vi ändå verkar lämnat ämnet, liksom...
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Ersa

Tja, vem som helst, även du, får skriva inlägg som återknyter till ämnet. :P

eldani

Citat från: Ted S skrivet 29 juni 2016, 16:24:52 PM
Enligt säker källa, har Fridströms i Rimbo sagt upp avtalet med Nobina (som underleverantör till Norrtäljeavtalet). Från mars 2017 kommer Nobina att köra i egen regi. Bristande lönsamhet anges som orsak.

Vet någon om det är nu om det har blivit officiellt bekräftat från Nobina att Fridströms i Rimbo sagt upp avtalet med Nobina eller någon annan info i ärendet?

eldani

Jag har frågat tidigare om detta ämne och undrar nu om någon om det är nu om det har blivit officiellt bekräftat från Nobina att Fridströms i Rimbo sagt upp avtalet med Nobina eller någon annan info i ärendet?

buskörare

Jag pratade med Nobina Norrtäljes HSO som sa att det var så.

eldani