Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 4 ... 10
1
Bussnack / SV: Keolis 1562 på ovanligt äventyr
« Senaste inlägg av Ashnton skrivet Idag kl. 18:14:38 »
Enda anledningen till att det skulle vara olämpligt med led på 71 som jag kan komma på är linjens rätt så låga belastning, kortvagn skulle räcka på nästan alla turer. Däremot är det inga problem att komma fram med ledvagn längs linjen.
2
Bussnack / SV: Övertaliga bussar från Västtrafiks linje 100?
« Senaste inlägg av S Svensson skrivet Idag kl. 16:06:14 »
Inv nr hos Vy (70 först,ev 170?) Scania van Hool 887,888,896-901 (miljöklass V), 902,903( Sc-vH miljöklass VI), 670-672 Daf-vH (miljöklass VI) samt provvagn Volvo 9700DD 70906, (904,905 saknas ?), Setra 116-119 ( avsedda för linje 100,finns flera) och enkeldeckare 154,155,795. Med dessa tre blir antalet bussar för linje 100 21 styck.

Keolis lär ha köpt 21 st 9700 dubbeldäckare. Är årsmodell 2021 (årsmodell M).

Kvar med miljöklass VI blir möjligen 902,903,906,670,671,672, 116,117,118,119, (samt normalbyggda 154,155,795). Jag vet inte om normalbyggda bussar får gå för Västtrafik numera ?
3
Bussnack / SV: Övertaliga bussar från Västtrafiks linje 100?
« Senaste inlägg av Kevin05 skrivet Idag kl. 15:09:00 »
Dom kommer inte ta över 70906
4
Bussnack / SV: Övertaliga bussar från Västtrafiks linje 100?
« Senaste inlägg av Kevin05 skrivet Idag kl. 15:06:26 »
Såg en rosa lackad Volvo 9700 DD i Borås idag.
5
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: SL H66 7752
« Senaste inlägg av Gunnar D skrivet Idag kl. 14:38:08 »

200-linjerna (201-293) inrättades 1974.

//Peter

Linjenätet på Lidingö fick nummer i 200-serien 12 jan 1975 enligt uppgifter.

/Gunnar
6
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: SL H66 7752
« Senaste inlägg av Lars-Håkan_E skrivet Idag kl. 11:42:40 »
Sista vd:n för Lidingöbolagen avgick 1967, från 1968 var det SL:s Vd som samtidigt var Vd i dotterbolaget som sedermera fick namnet SL Lidingö Trafik.
Kommunförbundet KSL tog över 1968.

Det fungerade på liknande sätt som för BSBV/BSS ->TS etc
7
Bussnack / SV: Keolis 1562 på ovanligt äventyr
« Senaste inlägg av Walter skrivet Idag kl. 10:08:28 »
Jättefina bilder men återigen ett bevis på att Keolis har för få 2-axliga bussar i Fredriksdal.

Är det olämpligt att köra led på L71 eller varför finns det annars för få 2-axliga? Led ger ju viss större kapacitet och plats för fler resenärer.
8
I en artikel i Sydsvenskan idag (låst) så anges i bildtexten att tjänstemännen och politikerna står vid en av de nya bussarna men det är fel, det är en av de nuvarande hybriderna till L5. Så är det risk att Van Hool mest blivit en sanning via illustrationer och det inte finns offentlig fakta kring modell än?
9
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: SL H66 7752
« Senaste inlägg av B10M skrivet Idag kl. 08:05:04 »
Fast Lidingötrafiken var ju ett dotterbolag till SL ända in på 90-talet, om jag inte minns fel körde de bussarna ända tills Swebus tog över 1993.
10
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: SL H66 7752
« Senaste inlägg av Peter Rost skrivet Idag kl. 07:51:15 »
Busstrafiken på Lidingö införlivades med SL 1972.

200-linjerna (201-293) inrättades 1974.

//Peter
Sidor: [1] 2 3 4 ... 10