Nyliga inlägg

Sidor: 1 ... 7 8 9 [10]
91
Ordet är fritt / SV: Gula taxibilar med svart rand mm.
« Senaste inlägg av Railmaster skrivet 20 juli 2021, 18:16:09 PM »
Det var mer än några enstaka taxibilar som var gulsvarta på 70-talet, det var väl rent av den dominerande färgsättningen.
Det torde ha slutat levereras gulsvarta taxibilar till Stockholm sent 1974 eller tidigt 1975? Jag har bara sett en enda Volvo 244 i den färgsättningen och 244 kom väl i den vevan.
92
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Ted Selander skrivet 20 juli 2021, 17:57:37 PM »
En välkomponerad och snygg bild Micke! Påminner litet om upplägget i Lund - varannan spårvagn, varannan buss.
93
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Nico skrivet 20 juli 2021, 17:13:34 PM »
Inte för att vara den, men nu var det Mickes (i mitt tycke) stämningsfulla bild som var på tapeten. Tagen med Soltorget delvis i ryggen/in till vänster som det ser ut och som fångat en regnig och folktom innerstad under corona-sommaren 2020.

Känns bättre att spinna vidare på det temat då trådar om skyltning ändå finns i överflöd och vi tjänar inte mycket på en spretig sådan till. Istället kan man filosofera lite kring vad man kommer att säga om denna bild om säg 15-20 år?
94
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Lars-Håkan_E skrivet 20 juli 2021, 16:58:30 PM »

Men vi kan väl istället ersätta all skyltning där det idag står Slussen på 400-linjerna, till Stockholm? Om det nu är så fruktansvärt svårt att lägga till ett Ö efter ordet Stockholm, samt Humlegården på de olika 600-linjerna. Det måste ju bli enhetlig otydlighet nån gång, och inte bara otydligt på ett ställe.


Skyltningen Stockholm i riktn Slussen har faktiskt förekommit för i första hand linje 433-434, visserligen inofficiellt men ändå
95
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Ersa skrivet 20 juli 2021, 16:49:49 PM »
Nja, skyltningen Stockholm handlar väl mer om 670 och 608, speciellt nu efter att lokalt resande numera inte är välkomna på 639 och 676. Att saken drivits via de rätta kanalerna i sisådär 10-15 år har jag ju dessutom redan skrivit ovan. Vore intressant att veta vilka som avslår detta år efter år.

Det finns heller inga restriktioner att trådar bara får handla om en sak, så vill man skriva om helt andra saker än det jag skriver, så är det väl bara att skriva hur mycket man vill om sina egna tankar i samma tråd?

Bilden var givetvis väldigt trevlig både i vinkel, kvalitet med bra färger, och blir ett bra tidsdokument i framtiden.
96
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Karsten skrivet 20 juli 2021, 16:40:51 PM »
Det tråkiga blir ju att var och varannat inlägg på det här forumet ganska snabbt börjar handla om hur missunnade resenärerna på linje 639 är, eller hur mycket bättre det var förr. Som Walter skriver, inget lär förbättras av att ta upp det gång på gång på detta forum utan det är nog snarare SL som behöver uppvaktas.

Jag tycker Bussmickes bild var riktigt trevlig, med B9S i stadstrafik och en spårvagnsmodell som redan är historia i Stockholm.😊
97
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Micke A skrivet 20 juli 2021, 15:34:33 PM »
Är ju en A34:a på bilden ju, inte A32
98
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av jocke skrivet 20 juli 2021, 14:22:32 PM »
Skylta Stockholm på alla bussar. Klart  ???

Vad folktomt det var på platsen förresten. Mitt i semestern och inte en kotte.
99
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Walter skrivet 20 juli 2021, 13:45:11 PM »
Men det problemet dryftas väl bäst med SL? Ingen på forumet kan ändra det och jag förstår din poäng med otydligheten eller bristen på logik men att dra det till en innerstadslinje som aldrig lämnar stan är ju att ta det lite långt.
100
Bussnack / SV: Linje 7 x 2
« Senaste inlägg av Ersa skrivet 20 juli 2021, 12:09:21 PM »
Jag har varit tydlig i väldigt många år angående detta. Jag tycker att 600-linjerna mot Tekniska högskolan och Humlegården bör skyltas tydligare än idag. Kan det vara i 10-15 år jag regelbundet anmärkt på detta, via rätta kanaler?
Om detta nu är totalt omöjligt, måste man ju enligt SL:s nuvarande logik för 600-linjerna istället införa samma otydlighet för alla som åker till t.ex Slussen. Varför så svårt att ha samma logik och enhetligt i alla väderstreck?

Djurgårdslinjen har lagom nivå på tydlighet, och det har även 610 mot Vallentuna, som visar var i Vallentuna tätort sista hållplatsen är.
Sidor: 1 ... 7 8 9 [10]