Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 4 ... 10
1
Bussnack / FLYTTAD: Linjenummer på expressbussar i Göteborg
« Senaste inlägg av admin skrivet 18 januari 2022, 23:19:51 PM »
2
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: Slussenterminalen 1978
« Senaste inlägg av Bussmicke skrivet 18 januari 2022, 23:18:23 PM »
Komplettera gärna med nya reg  numret på SBH.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

3
Busstrafik / SV: Trafik i Örebro län i "egen regi"
« Senaste inlägg av HB skrivet 18 januari 2022, 23:13:03 PM »
Här nedan kan du läsa mer om fördyringarna som skett i Örebro när det offentliga tog över i egen regi.

http://www.bussbranschen.se/genomforda-projekt/#projekt11
4
Busstrafik / SV: Trafik i Örebro län i "egen regi"
« Senaste inlägg av Maven skrivet 18 januari 2022, 22:55:18 PM »
Det finns ju alltid, oavsett sammanhang, en grupp som lyfter fram hur mycket bättre de anser att det var förr. Helst så långt bak i tiden att påståendena är svåra att belägga med fakta.
Det är ju knappast så att det offentliga är känt som den mest attraktiva arbetsgivaren i andra sammanhang, varken avseende lön eller andra villkor. Blir trafikproduktionen dessutom så mycket dyrare att man måste minska på trafiken så blir det ju dessutom färre arbetstillfällen.
5
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: Slussenterminalen 1978
« Senaste inlägg av zjbus skrivet 18 januari 2022, 22:49:05 PM »
Stort tack, blev ju enklare med det gamla hederliga reg. numret.
6
Busstrafik / SV: Linjenummer på expressbussar i Göteborg
« Senaste inlägg av Maven skrivet 18 januari 2022, 22:47:09 PM »
Korrekt, den listan visar ju dock bara en liten del av det totala antalet linjer.


Tack till S Svensson för den utförliga linjenummerhistoriken.
7
Busstrafik / Trafik i Örebro län i "egen regi"
« Senaste inlägg av homer skrivet 18 januari 2022, 21:54:01 PM »
Väldigt många av mina kollegor pratar sig varma om den gamla goda tiden när SL körde trafiken själva, allt var bättre, tyvärr kom jag in i branschen några år senare så fick aldrig uppleva denna guldålder. Även idag önskar väldigt många av mina kollegor som är lite halvt insatta i upphandlingar och busstrafik om att allt skulle bli så extremt mycket bättre om SL tog över trafiken själva och många hänvisar till att Örebro har gjort det....


Så hur blev det? är de som insändaren skriver? och vad beror de på? kan det vara  av Coronaläget som gjort att biljettintäkter minskat eller har det bara med att kostnadsläget blivit dyrare p g a trafik i "egen regi"?

https://www.dt.se/2022-01-18/busstrafik-i-egen-regi-blev-ett-drapslag-i-grannlanet?fbclid=IwAR27rdslFayk4wW6rzyjFmy1nSCyxJ8F7YLqWNjrBRbQ3a1RQSteTugCLCw

Citera
I Örebro län övergick man till trafik i egen regi 2019. Sen dess har man kunnat läsa att enbart stadstrafiken inne i Örebro blivit 20 miljoner dyrare per år.

Citera
För oss som reser i landsbygdstrafiken var den första påtagliga förändringen att de nya ”egen regi”-bussarna har en betydligt lägre standard än de tidigare.

Citera
det stora dråpslaget kom nu i december då man av budgetskäl måste dra in ett stort antal linjer och lämna delar av landsbygden helt utan busstrafik.
9
Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år / SV: Slussenterminalen 1978
« Senaste inlägg av Bussmicke skrivet 18 januari 2022, 21:08:57 PM »
Du kan ju skicka ett mejl och påpeka att lägga till  uppgifter.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

10
Busstrafik / SV: Linjenummer på expressbussar i Göteborg
« Senaste inlägg av igel skrivet 18 januari 2022, 21:03:10 PM »
Är det nummerna som kallas interna i den här filen?
https://vasttrafik.shop.infab.io/Tidtabeller_som_inte_trycks.pdf
Sidor: [1] 2 3 4 ... 10