Huvudmeny

Gammel Swebuss

Startat av trbusser, 26 augusti 2007, 19:30:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

trbusser

Swebus i Karlstad  området hadde en gammel spesiell turbuss, todelt och oppbygd bak, mener å huske at denne bussen gikk på utenlandskjøring.
Så bussen på utstilling i Trøgstad for 3-4 år siden, har siden hørt att swebus solgte dette klenodiet av en buss.
Noen her som vet hvem buss jeg mener och har bilde av den och vet hva som har skjedd med den.

takksam før svar.

mvh
trbusser

Ulf Fernestad

Citat från: trbusser skrivet 26 augusti 2007, 19:30:09 PM
Swebus i Karlstad  området hadde en gammel spesiell turbuss, todelt och oppbygd bak, mener å huske at denne bussen gikk på utenlandskjøring.
Så bussen på utstilling i Trøgstad for 3-4 år siden, har siden hørt att swebus solgte dette klenodiet av en buss.
Noen her som vet hvem buss jeg mener och har bilde av den och vet hva som har skjedd med den.

takksam før svar.

mvh
trbusser
Du menar GDG 211 1½ planarn jo då den är såld finns i skåne närmare bestämt i Helsingborg  mvh Fernestad

Jan

I branschen 37 år

trbusser

Hei !
Takk før svar.
Ja det er riktig buss.
vet du om den er solgt til privatperson eller lag, førening eller museum ?

mvh
trbusser

Peter Öden

Hej !

Fd. GDG 211/LDA 195 ScV B 83 Arvika ägs av Helsingborgstrafikens Veteranförening.

Mvh Peter Ö

Peter Öden

Hej !

Beklagar mitt skrivfel, rätt namn ska ju vara Helsingborgstrafikens Museiförening som äger den fd.
GDG-turistaren !

Mvh Peter Ö

Bussmicke

Attans, Kvarne kunde fått ett helt garage fullt med bussar och ända haft kulor över..  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Detta skulle mer ses med en glimt i ögat, inte på allvar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

NHK


Här ses busse för exakt ett år sen, 26 augusti 2006 i Helsingborg



Nils-Henrik

Bussmicke

När jag fotade denna som Swebus var det just i Vänersborg.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Den där bussen gjorde ett gästspel på scoutlägret EDDA - 2005 i Skåne. Har bilder någonstans..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se