hyr turistbuss (biligaste)

Startat av the0fiskis, 12 mars 2011, 08:15:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

Citat från: Lars Ödlund skrivet 15 mars 2011, 22:26:08 PM
Ja tyvärr är det min erfarenhet att beställare i kategorin ovan till varje pris eftersträvar lägsta pris men i en bisats också kan fråga om det finns bälten och video i bussen som gärna kan vara en ledbuss för då får man in flera scouter.
Jag kan ju på sätt o vis förstå det hela när det är en förenings kassa som ska betala men om föräldrarna får betala till en 100-150:- per unge och dessa får resa med en bekväm och säker buss borde det inte vara svårt att driva igenom.
det kommer inte bli en förenings som kommer betala utan varje person (vuxen) kommer att få betala en liten summa så det ska täcka hela priset...

ska tipsa om företagen

Ersa

Citat från: Mittlinje skrivet 16 mars 2011, 07:02:14 AM
500 kr per buss ger en merkostnad på 10 kr per passagerare, alltså är en tusenlapp en påse chips per scout på lägret. Oftast väl investerade pengar ifall man vill ha kvalitet. Samtidigt tror jag dessa föräldrar tillhör den kategorin som önskar bra skolskjuts och vill att kommunerna ställer krav, varför skall man då inte ha samma tankebanor när ens egna barn skall på utflykt?

För att utflykten inte subventioneras/bekostas av "någon annan"? (Dvs med skattemedel). Fast om det bara krävs nån hundralapp/barn för att t.ex det ska finnas bälten till barnet under hela resan, så borde det väl helt klart vara värt pengarna?