Citat från: Sputnik skrivet Idag kl. 13:40:30 PMTrappan skulle varit placerad bakom föraren för att få ett bättre flöde. Jag ställer mig fortfarande frågan om det är så mycket längre mellan hållplatserna och så mycket färre på och avstigande i London än på 474? I London är ju dubbeldäckare mycket vanligt förekommande och fungerar bra! Det kan hända att trappans placering blir ett hinder, men dubbeldäckare generellt är nog inga problem...
Citat från: buskörare skrivet Idag kl. 05:36:39 AMAngående trappans placering innanför dörren, så är det vad jag kan se den vanligaste platsen. Men jag var på en mässa in i en där trappen var placerad bakom föraren. Varför är det inte vanligare? Innanför dörren skymmer den ju väldigt mycket för oss som kör.
Citat från: Leyland skrivet Idag kl. 11:24:39 AMJo, 2037 var först ut att "brinna" och skrotas, i vart fall av C2.
C1 2003 brann ju 1955 i Hy och fick ny vagnskorg (C2).
Efter 2037 kom 2358 och år 1976 2100, 2056, 2253 och 2148 att skrotas.
Citat från: Leyland skrivet Idag kl. 04:53:22 AMBra där Fredrik, en spännande fråga och en tidsordning som särskilt borde utredas och dokumenteras för forskningen.
Min uppfattning är att bara enstaka C1/C2 (tidiga) eldades och skars ned i Högdalen. Kanske ingen.
Citat från: virtual1 skrivet Idag kl. 08:29:39 AMGöteborg
Norrköping
Umeå
Inte en jättelista direkt...